פרסום ראשון מתקפלים: ההחלטה החדשה של יהדות התורה

שבוע לאחר שהודיעה כי תחרים את ההצבעות במליאה, יהדות התורה החליטה לחזור להצביע עם הקואליציה ביומיים הקרובים לאור ההתקדמות במו"מ עם משרד האוצר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/06/23 17:24 ז בתמוז התשפג

מתקפלים: ההחלטה החדשה של יהדות התורה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוזרים לקואליציה: סיעת יהדות התורה הודיעה בשבוע שעבר ליו"ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ ולשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם כי כל חברי הכנסת של הסיעה לא יצביעו עם הקואליציה בכל החוקים שנתמכים על ידי הממשלה עד שלא יקבלו את הכספים שהובטחו להם בהסכמים הקואליציוניים. בתוך כך, לאור ההתקדמות במו"מ עם משרד האוצר ביהדות התורה החליטו לחזור להצביע עם הקואליציה ביומיים הקרובים.

המסר של יהדות התורה ליו"ר הקואליציה

כאמור, המשבר עם יהדות התורה נסב סביב העובדה שהתקציבים למשרד למורשת ישראל והרשות לפיתוח חרדי טרם הועברו. במהלך ישיבת הסיעה שהתקיימה בשבוע שעבר, השר למורשת ישראל, מאיר פרוש הביע את זעמו על כך שלא קיבל את התקציבים שהובטחו לו "איך יתכן שחודש לאחר אישור התקציב ושלושה שבועות מאז שהעברנו מסמך מפורט לפעילות מסורת ישראל, ועדיין משרד האוצר לא אישר העברת כספים לפעילות זו. אין זה אומר, כי אם חוסר הכרה והבנה בחשיבות הפעילות הזו".

אופיר כץ

אופיר כץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביהדות התורה העבירו מסר לאופיר כץ יו"ר הקואליציה: "הסדרת תקציב מיידית למשרד מסורת ישראל והרשות לפיתוח חרדי או שלא נצביע מחר עם הממשלה". סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב הוסיף כי המצב דומה ביחס לתקציב הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי, ולנוכח ההתנהגות של פקידי האוצר שבהתנהלותם הם משדרים את חוסר אמונם והערכתם את הפעולות של המשרדים האלה.