קואליציה במשבר: 7 חברי כנסת מחרימים את המליאה

למרות ניסיונות של גורמים בכירים בקואליציה להגיע להבנות עם יהדות התורה, עדיין אין התקדמות והמפלגה החרדית תחרים את המליאה היום: "קוראים לראש הממשלה להתערב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/06/23 11:14 ב בתמוז התשפג

קואליציה במשבר: 7 חברי כנסת מחרימים את המליאה
ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

צרות בקואליציה: 24 שעות אחרי ההודעה של יהדות התורה כי הם מחרימים את המליאה עד שלא יקבלו את הכספים שהובטחו להם בהסכמים הקואליציוניים, ופתרון אין. המליאה נפתחת ובשורה של חוקים לא יזכו בקואליציה לתמיכת יהדות התורה, מה שהופך את הרוב הקואליציוני לשברירי מתמיד.

הניסיונות של הליכוד והקריאה של יהדות התורה

משרד האוצר,

משרד האוצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי בכירים ביהדות התורה, היו ניסיונות בליכוד לפתור את המשבר במהלך היום שעבר ושיחות התקיימו גם עם אנשי נתניהו וגם עם אנשי האוצר, אבל השיחות לא הניבו פרי והבוקר (ד') האיום יצא לפועל וחברי הכנסת החרדים לא יכנסו למליאה. גורמים ביהדות התורה אומרים בשיחה עם "חדשות כיפה": "למען יציבות הקואליציה קוראים לראש הממשלה ושר האוצר סמוטריץ' להתערב ולמנוע את הזלזול של נערי האוצר בהחלטות הממשלה והכנסת". 

הסיבה לזעם של יהדות התורה

נציין כי הזעם ביהדות התורה נובע סביב העובדה שהתקציבים למשרד למורשת ישראל והרשות לפיתוח חרדי טרם הועברו. במהלך ישיבת הסיעה השבועית העלה שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, את הטענה לפיה פקידי האוצר אינם מקדמים את התקצוב שהובטח ליהדות התורה במו"מ הקואליציוני ודרש לקבל החלטה בנושא. העמדה תואמה עם כל נציגי אגודת ישראל בסיעה, וסוכם שהח"כים יפסיקו להצביע עם הקואליציה עד להסדרת העניין.