שיקלי תוקף את מיכאלי: "הם לא היו מדמיינים בסיוט הכי פרוע שלהם"

שר התפוצות התייחס להתבטאות של יושב ראש "העבודה" בנוגע לתנ"ך, ואמר: "מנסה לדמיין את בן גוריון, יגאל אלון, ברל כצנלסון או גולדה מאיר, האנשים שייסדו את המפלגה שחברת הכנסת מיכאלי עומדת בראשה, יושבים ומקשיבים לדיון הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 08:31 ז בתמוז התשפג

שיקלי תוקף את מיכאלי: "הם לא היו מדמיינים בסיוט הכי פרוע שלהם"
השר עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת דנו אתמול (א') בהצעה לביטול עילת הסבירות, זאת כחלק מהרפורמה המשפטית אותה מבקשת הממשלה לקדם. יו"ר העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, הסבירה בוועדה מדוע מבחינתה מדובר בהרס הדמוקרטיה ועוררה סערה כאשר אמרה "אצלכם בתנ"ך". שר התפוצות שיקלי תקף אותה על הדברים.

בן גוריון, יגאל אלון, ברל כצנלסון או גולדה מאיר לא היו מדמיינים בסיוט הכי פרוע שלהם

"אני מנסה לדמיין את בן גוריון, יגאל אלון, ברל כצנלסון או גולדה מאיר, האנשים שייסדו את המפלגה שחברת הכנסת מיכאלי עומדת בראשה, יושבים ומקשיבים לדיון הזה. הם לא היו מדמיינים בסיוט הכי פרוע שלהם שכך תדבר מי שמתיימרת להיות ממשיכת דרכם", תקף אותה שיקלי.

"ואגב גדולי המתנגדים לשלטון מלוכני כמו תומס פיין נשענו דווקא על התנ"ך כדי לנגח את מוסד המלוכה. נוהל נתק בשילוב בורות מחפירה", סיים שיקלי. נזכיר כי מיכאלי אמרה "אחד הדברים הבסיסיים בדמוקרטיה זה שכולם שווים ושוות בפני החוק. מה שמבדיל דמוקרטיה משלטון מלוכני, מדברים שהיו נהוגים בימי הביניים - או אצלכם בתנ"ך, זה שהשלטון אמור להיות מחויב לחוק".

התגובה של עמיחי אליהו

שר המורשת, הרב עמיחי אליהו, הגיב לדבריה של יו"ר מפלגת העבודה, וציטט את בן ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון: "מקורה ושורשה של היהדות – כאמונה וכעם – הוא בספר הספרים".