בפרקליטות דורשים להגביר קצב | ליאת בן ארי לשופטים: "ההדלפה מגמתית"

במהלך עדותו של ארנון מילצ'ן בתיק 4000, פנתה הפרקליטות לשופטים ותקפה את ההדלפה על סעיף השוחד: "פוגע בהתנהלותו התקינה של המשפט" | התביעה ביקשה מבית המשפט לזרז ההליכים בתיק ולקבוע מועדים להמשך הדיונים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/06/23 18:00 ו בתמוז התשפג

בפרקליטות דורשים להגביר קצב | ליאת בן ארי לשופטים: "ההדלפה מגמתית"
עדות מילצ'ן, היום, צילום: OREN BEN HAKOON/POOL, Yonatan Sindel/Flash90

תיק 4000 נגד ראש הממשלה נתניהו הגיע היום (א') לאחת מנקודות הציון המשמעותיות ביותר עם עדותו של ארנון מילצ'ן מאנגליה. במהלך הדיון ביקשו בפרקליטות מהשופטים להגביר את קצת הדיון במשפט ולזרז את ההליכים. בנוסף, התובעת בתיק, ליאת בן ארי, תקפה את ההדלפה ל"חדשות 13" בנוגע לקושי להוכיח את חשדות השוחד בתיק וטענה כי הדבר פוגע במשפט.

הפרקליטות נגד ההדלפה מהדיון הסגור

"הודלף לתקשורת באופן מגמתי ולא מדויק" נכתב במכתב הפרקליטות עליו חתומה גם התובעת בן ארי, "ובאופן שיש בו לפגוע בהתנהלותו התקינה של המשפט. לפיכך מבוקש כי מעתה ואילך שיח שכזה יתקיים בפומבי באולם בית המשפט ובליווי פרוטוקול". הדברים מגיעים כאמור לאחר ההדלפה כי בשיחה בין השופטים לאנשי הפרקליטות ועורכי דינו של נתניהו, טענו השופטים כי יש קושי להוכיח את חשד השוחד בתיק.

ארנון מליצ

ארנון מליצ'ן, מעיד במשפט נתניהו. | צילום: shutterstock

בתביעה דורשים: להגביר קצב

דרישה שניה שהציבו בפרקליטות, היא זירוז המשפט. בפרקליטות מבקשים "להוסיף מועדי דיון בפגרה, בחודש יולי 2023, כך שתסתיים שמיעת קבוצת העדים הנוכחית המתייחסת, לאישומים השני והשלישי, וכי ישמעו עדים נוספים מקבוצת העדים הנוכחית המתייחסת לאישום הראשון" נכתב. עוד הוסיפו בפרקליטות וכתבו: "ככל שבית משפט ייעתר לבקשה זו תודיע המאשימה להגנה בהקדם על זהות העדים מתוך הקבוצות השונות עליהן הודיעה המאשימה להגנה זה מכבר". 

נתניהו מגיע לעדות מילצ

נתניהו מגיע לעדות מילצ'ן, היום צילום: אורן בן חקון, פול