מילצ'ן מעיד: "שרה ביקשה שאקנה ליאיר בובה של באגס באני"

המיליארדר ואיש העסקים ארנון מילצ'ן החל את עדותו במסגרת תיק 1000 המכונה "תיק המתנות". נתניהו נחשד שפעל לטובת מילצ'ן בשלושה תחומים: הקלות במתן ויזה, הארכת פטור המס הניתן לתושבים חוזרים וסיוע בענייני רגולציה הנוגעים למיזוג "רשת" ו"קשת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 13:04 ו בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 25/06/23 14:58

מילצ'ן מעיד: "שרה ביקשה שאקנה ליאיר בובה של באגס באני"
הדיון כפי שנראה בירושלים | , צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

ההתפתחות הדרמטית בתיק 4000 עודנה בכותרות, והיום (א') החלה עדותו של המיליארדר ואיש העסקים ארנון מילצ'ן במסגרת תיק 1000. לעדותו של מילצ'ן, שהוא עד התביעה המרכזי האחרון שטרם העיד במשפט נתניהו, יהיו עשרה דיונים שיתקיימו במשך שבועיים רצופים, שש שעות בימים ראשון עד חמישי. 

"כשאומרים את האמת לא חוששים"

מילצ'ן סירב להגיע לתת עדות בישראל, לטענתו מסיבות רפואיות. איש העסקים מעיד בווידאו מאולם בעיר ברייטון שבבריטניה, ודבריו מוקרנים בבית המשפט המחוזי בירושלים, שם יושבים השופטים. בכניסתו לאולם בברייטון בו נמצאת גם אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, הבהיר מילצ'ן: "הנוכחות של שרה נתניהו לא תשפיע עליי, כשאומרים את האמת לא חוששים", כך הובא ב-ynet. מילצ'ן נחקר על ידי התובעת הראשית במשפט נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי.

נתניהו נכנס לאולם בית המשפט, היום |

נתניהו נכנס לאולם בית המשפט, היום | צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

עדות מילצ'ן:

14:30: בהלך עדותו אמר מילצ'ן אמר כי "מבחינתי זה לא היה אירוע שנתתי לבני הזוג נתניהו מתנות. אבל כנראה שאני לא מכיר את החוקים. בזמנו ביבי בדק והוא אמר לי ש'מותר לתת לחברים מתנות - חוץ מבית'", הסביר.

14:20: מילצ'ן סיפר כי את החולצה הראשונה שקנה לנתניהו קנה מיוזמתו וכי בהמשך קיבל ממנו בקשות לעוד חולצות. מילצ'ן נשאל על ידי עו"ד בן ארי אם כך היה גם עם הסיגרים והשמפניות, והוא השיב בחיוב: "היוזמה הייתה שלי ואחר כך זה הפך לבקשות. אמרתי להדס קליין שמה שראש הממשלה רוצה שיקבל. לא בגלל שהוא חבר, אלא בתור אזרח לא רציתי שלראש הממשלה יהיו בעיות לא רלוונטיות לתפקיד. אחר כך זה הפך לשגרה"

13:45: עו"ד בן ארי שאלה את איש העסקים אילו מתנות קיבלו ממנו בני הזוג נתניהו, והוא השיב כי אינו זוכר. הוא ציין כי הוא זוכר שנתן סיגריות ושמפניות ואף תכשיטים.

"נתניהו חשב שהיא יודעת יותר מדי דברים"

13:15: מילצ'ן סיפר על הפעם הראשונה שבה פגש את ראש הממשלה בנימין ורעייתו שרה. "הזמנתי אותם להקרנה של סרט בטיים וורנר. למחרת מצאתי את הסרט ששרה ביקשה, ובדרך אליו היא ביקשה שאקנה ליאיר בובה של באגס באני".

תיק 1000, עד אחרון |

תיק 1000, עד אחרון | צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

13:05: מילצ'ן סיפר כי העוזרת האישית שלו הדס קליין היתה אחראית ליידע אותו מה קורה בארץ. עו"ד בן ארי שאלה אותו אם הייתה לו פעם מחשבה לסיים את העסקתה, והוא השיב: "נתניהו חשב שהיא יודעת יותר מדי דברים שלא קשורים לעזרה שלי. הוא אמר שאולי לא כדאי לי להמשיך בהעסקתה".

12:55: מילצ'ן נשאל על הוצאותיו בישראל ולמי יש גישה לחשבונותיו. "אני לא נותן יד חופשית ולא יכול שיוציאו לי הוצאות מבלי שאני יודע. אני מקבל פעם בשבועיים או חודש פירוט ומאשר מה שמאשר, ומה שלא אני שואל - ומה שלא מוצא חן בעיניי אני שולל". הוא הוסיף: "מי שמנהל את תחזוקת הבית והעסקים שלי בישראל אלה הדס קליין, יונתן חסון ושרה שוחט". מילצ'ן ציין כי לשרה שוחט וזאביק פלדמן, רואה חשבון ועורך דין שנפטר, הייתה גישה לחשבונותיו בישראל.

12:25: מילצ'ן אמר בתחילת דבריו כי "לפני 2016 היינו מבקרים בישראל כל כמה חודשים. פעמיים-שלוש בשנה, בכל פעם למשך זמן של שבועיים עד שישה שבועות". בן ארי שאלה אותו מה היו כוונתויו בקשר לישראל, והוא השיב: "הייתי תושב חוזר, הכוונה שלי ושל הילדים הייתה ללכת לבתי ספר בארץ".