עמית סגל: "מזמן לא הזדעזעתי כל כך מראיון שהסכמתי לכל מילה בו"

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל התייחס לראיון שנערך עם ניצב יורם סופר וטען כי הצהרתו כי הוא מתכוון לפעול ביד קשה נגד המפגינים נועדה בשביל לשכנע את השר לתמוך בו לתפקיד המפכ"ל הבא: "זה פסול ודוחה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/06/23 10:45 ד בתמוז התשפג

עמית סגל: "מזמן לא הזדעזעתי כל כך מראיון שהסכמתי לכל מילה בו"
צילום: Flash90

ברקע כוונתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לא להאריך את כהונתו של המפכ"ל, קובי שבתאי, ניצב יורם סופר, מפקד מחוז החוף והמועמד המוביל לתפקיד המפכ"ל הבא, התראיין לחדשות 12 ביום שני האחרון. הראיון של ניצב סופר עורר סערה לאחר שטען כי יש ליישר קו עם כל הנחיה של השר בן גביר והביע את כוונתו לפעול ביד קשה נגד המפגינים. 

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, התייחס בטורו השבועי שפורסם הבוקר (ו') ב"ידיעות האחרונות" לראיון עם רב ניצב סופר וטען כי הצהרתו כי הוא מתכוון לפעול ביד קשה נגד המפגינים נועדה בשביל לשכנע את השר לתמוך בו לתפקיד המפכ"ל הבא.

"מזמן לא הזדעזעתי כל כך מראיון שהסכמתי לכל מילה בו"

"המשטרה כבר ידעה תככים אפלים שבמסגרתם קצין בכיר מבטיח לשר משהו בחדרים סגורים בתמורה לקידומו", פתח עמית את הטור, "אבל היא מעולם לא ראתה דבר דומה למה שהתרחש השבוע על מסכי הטלוויזיה: מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, מציע לשר את העסקה אל מול פני האומה, בחדשות 12: מנה אותי למפכ"ל ותקבל טיפול נחוש יותר בהפגנות".

רב ניצב יורם סופר. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הכתב הסרוג ציין כי הוא הרבה זמן לא הזדעזע מראיון כמו שנערך עם ניצב סופר. "כבר מזמן לא הזדעזעתי כל כך מראיון שהסכמתי לכל מילה בו. אם היה מדובר, נאמר, בראיון פרישה, היה צריך לשלוח את הטקסט לעמי אשד, שילמד קצת דמוקרטיה. הוא הבהיר היטב שיש שלב שבו זכות ההפגנה אינה גוברת על זכויות אחרות: 'מגיעים כ-500 איש, עם עשרות רמקולים, שכל התחנונים של מפקד הכוח להנמיך את הרעש או להוריד את הרמקולים לא נענים, גם בעשר וחצי בלילה. זה נשמע לך סביר? בעיניים שלי זה בריונות. למה? כי מותר לכם? מה, כי עשיתם צבא? בחוק כולם שווים, אין לך זכויות יתר על אחרים. הם (המפגינים) קוראים ל-500 איש לבוא לסגור את התחנה. זה מקובל עליכם שיסגרו תחנת משטרה?'

"זה פסול ודוחה כאשר עושה זאת מועמד למפכ"לות"

סגל הוסיף ואמר כי סופר צודק בטענתו כי יש חוסר סיטמטריה בהתייחסות של המשטרה לקריאות של מנהיגי השמאל למנהיגי הימין בהפגנות. "גם השבוע, אנשים כדוגמת אהוד ברק וארגונים כדוגמת 'אחים לנשק' המשיכו להשמיע קריאות שבגינן משה פייגלין הורשע והוטל עליו קלון. גם השבוע, גלי בהרב מיארה וחבריה המשיכו להעניק להם חסינות. סופר צדק כשאמר: 'כשסגרו כבישים טיפלתי בזה ביד קשה – ככה אני חושב שצריך לטפל בזה. בריונות היא בריונות. אם צריך לעצור את המוחים אז צריך לעצור אותם ואם צריך לפזר אותם אז יפזרו אותם. אני לא מוכן שאנחנו בסופו של יום נאפשר זכות אחת לאורך זמן על גבי זכויות של אחרים". היה אפילו משהו מרענן באמירתו ש'יש ממשלה נבחרת, היא קבעה מי השרים. אם זה לא מתאים לי אני יכול לקום ולקחת את הרגליים וללכת. אני דמוקרט מלא'. שמעתם בצלאח א-דין?"

בן גביר והמפכ"ל - כנראה לא ימשיך את כהונתו

בן גביר והמפכ"ל - כנראה לא ימשיך את כהונתו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בסיום דבריו, טוען סגל כי מטרת הראיון של ניצב סופר היא לשכנע את השר בן גביר למנות אותו לתפקיד המפכ"ל הבא. "אבל כאשר סופר אומר זאת בראיון, שכמותו לא זכור כמעט, ממש בשבוע שבו מתברר רשמית שהמפכ"ל מסיים את תפקידו, אין מנוס מהמסקנה שמטרתו אינה הרבצת תורה דמוקרטית בציבור, אלא הרבצה למפגינים כאמצעי קידום. זה היה דוחה ופסול כאשר דן חלוץ, כמועמד לרמטכ"ל, הביע ברדיו תמיכה בהתנתקות, וזה פסול ודוחה כאשר עושה זאת מועמד למפכ"לות. היה מביך לראות את עמי אשד מתקבל ככוכב רוק בפני מפגיני האופוזיציה אחרי שאפשר להם לחסום את איילון, ומביך לראות את המועמד המוביל למפכ"ל הבא מנסה לכוון לדעת השר".