ביהדות התורה לא תומכים בחוק: "יאפשר לרב סתיו להיבחר"

אחרי שפורסם החוק שיאפשר לרב שפירא להתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי, גורמים במפלגה החרדית אומרים ל"חדשות כיפה" כי החוק לא יזכה לתמיכתם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/06/23 13:27 א בתמוז התשפג

ביהדות התורה לא תומכים בחוק: "יאפשר לרב סתיו להיבחר"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

בדרך לדרמה בציונות הדתית? אחרי בחירתו של הרב מאיר כהנא לנציג הציונות הדתית לרבנות הראשית, שורה של חברי כנסת מהליכוד ובראשם חבר הכנסת משה סעדה הגישו אתמול (ב') הצעת חוק שתאפשר לרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, להתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי באמצעות שינוי החוק כך שגם רבנים מעל גיל 70 יוכלו להיבחר. 

"חשש שהחוק יאפשר לרב סתיו להיבחר"

אבל החוק נתקל בקשיים. ‏גורמים ביהדות התורה אומרים ל"חדשות כיפה": "אנחנו לא תומכים בחוק לשינוי גיל הרבנים הראשיים. בין היתר בשל חשש שהחוק יאפשר לרב סתיו להיבחר בעתיד". בנוסף, השר מאיר פרוש הזכיר בישיבת הסיעה של המפלגה כי ביהדות התורה התנגדו לשינויים בחוק הרבנות הראשית כבר בשנת תשמ"ג - בהוראת מרנן הרב שך והרב אלישיב זצ"ל.

יהדות התורה

יהדות התורה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בדברי ההסבר לחוק הרב שפירא נכתב כי בעקבות הארכת תוחלת החיים, יש להאריך את גיל ההתמודדות. "כיום מכהנים במשרות ציבוריות בכירות אנשים בני 'הגיל הרביעי', כלומר בעשור השמיני ואף התשיעי לחייהם. העלאת רף הגיל המרבי לכהונת הרב הראשי לישראל באופן מידתי ומדוד תבטיח שלצד הרצון להצערת המערכת, יישמרו עקרונות יסוד חוקתיים שלפיהם אין להפלות אדם רק בשל גילו. העלאת הרף תעניק גם למועמדים ראויים הנמצאים בעשור השמיני לחייהם את הזכות להיבחר ולהתמודד על כהונת הרב הראשי", נכתב בהצעת החוק.