הכספים לא הועברו - ביהדות התורה מחרימים את הקואליציה

ביהדות התורה מאיימים על יו"ר הקואליציה כי יחרימו את ההצבעות במליאה. הסיבה? התקציב למשרד מסורת ישראל והרשות לפיתוח חרדי טרם הועברו. ביהדות התורה אומרים: "משרד האוצר לא אישר העברת כספים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/23 08:11 א בתמוז התשפג

הכספים לא הועברו - ביהדות התורה מחרימים את הקואליציה
יהדות התורה, מחריפה את הטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הודיע ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ ולשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם, שהחל ממחר (ד') חברי הכנסת של הסיעה לא יצביעו עם הקואליציה בכל החוקים שנתמכים על ידי הממשלה עד למילוי תביעותיה הקואליציוניות. הזעם ביהדות התורה נובע סביב העובדה שהתקציבים למשרד למורשת ישראל והרשות לפיתוח חרדי טרם הועברו.

במהלך ישיבת הסיעה השבועית אתמול העלה שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, את הטענה לפיה פקידי האוצר אינם מקדמים את התקצוב שהובטח ליהדות התורה במו"מ הקואליציוני ודרש לקבל החלטה בנושא. העמדה תואמה עם כל נציגי אגודת ישראל בסיעה, וסוכם שהח"כים יפסיקו להצביע עם הקואליציה עד להסדרת העניין.

המסר של יהדות התורה ליו"ר הקואליציה

השר פרוש אמר: "איך יתכן שחודש לאחר אישור התקציב ושלושה שבועות מאז שהעברנו מסמך מפורט לפעילות מסורת ישראל, ועדיין משרד האוצר לא אישר העברת כספים לפעילות זו. אין זה אומר, כי אם חוסר הכרה והבנה בחשיבות הפעילות הזו". ביהדות התורה העבירו מסר לאופיר כץ יו"ר הקואליציה: "הסדרת תקציב מיידית למשרד מסורת ישראל והרשות לפיתוח חרדי או שלא נצביע מחר עם הממשלה".

אופיר כץ

אופיר כץ, עוד קשיים בקואליציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב הוסיף כי המצב דומה ביחס לתקציב הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי, ולנוכח ההתנהגות של פקידי האוצר שבהתנהלותם הם משדרים את חוסר אמונם והערכתם את הפעולות של המשרדים האלה.