הממשלה אישרה את דחיית הבחירת לרבנות הראשית - שלושה שרים סרוגים התנגדו

הדרישה של מפלגת ש"ס לדחות את הבחירת לרבנות הראשית בחצי שנה לפחות קיבלה הבוקר את תמיכת הממשלה, למעט שרי עוצמה יהודית שהתנגדו למהלך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/06/23 13:03 כט בסיון התשפג

הממשלה אישרה את דחיית הבחירת לרבנות הראשית - שלושה שרים סרוגים התנגדו
צילום: Flash90

בעוד חודש וחצי היו צריכות להתקיים הבחירות לרבנות הראשית, אבל דרישה של מפלגת ש"ס טרפה את הקלפים והממשלה פועלת לדחות את הבחירות לרבנות בחצי שנה לפחות. היום (א') אישרו השרים לקדם את החוק שידחה את הבחירות, שרי עוצמה יהודית הצביעו נגד המהלך. 

המשרד לשירותי דת אישר את המהלך

אחת הסיבות לדחיית הבחירות היא שבמפלגתו טרם הכריעו מי יהיה המועמד שלהם לתפקיד הראשון לציון. שני השמות שעלו הם הרב דוד יוסף, אחיו של הראשון לציון הנוכחי, והרב יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע ואחיו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי.

בסוף השבוע דיווחנו כי הייעוץ המשפטי של המשרד לשירותי דת מודיע שאין מניעה משפטית לדחות את הבחירות לרבנות הראשית, כעת יפעלו בקואליציה לאשר את החוק בתוך שבועיים בלבד, כפי שדרש מהם בג"ץ בזמן שאישר את הדחייה. 

סמוטריץ' נחוש: "הרב כהנא יהיה הרב הראשי הבא של מדינת ישראל"


 

כזכור, לאחר שבג"ץ אישר את דחיית הבחירות לרבנות הראשית בחצי שנה, קבע שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' כי הדבר לא ישנה את זהות מועמד הציונות הדתית לתפקיד וכי הרב מאיר כהנא שנבחר בוועדת הרב אריאל, יהיה הרב הראשי האשכנזי הבא. "אף אחד, ואני אומר את זה בצורה הכי חד משמעית, לא יקבע לציונות הדתית מי יהיה המועמד שלה", אמר סמוטריץ' בישיבת הסיעה שהתקיימה ביום שני האחרון.