לפיד האשים, בליכוד הגיבו: "האחרון שיכול להטיף"

ראש האופוזיציה יצא במתקפה נגד נתניהו וטען כי ארה"ב ואיראן עומדות על סף חתימת הסכם גרעין, שלטענתו ממשלתו הצליחה למנוע | בליכוד הגיבו: "לפיד שתמך בהסכם הגרעין המקורי עם איראן הוא האחרון שיכול להטיף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/23 12:05 כז בסיון התשפג

לפיד האשים, בליכוד הגיבו: "האחרון שיכול להטיף"
לפיד ונתניהו, צילום: Flash90

יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, יצא הבוקר (ו') במתקפה נגד ראש הממשלה נתניהו, על רקע הדיווחים כי המגעים בין ארה"ב לאיראן מתקדמים לקראת חתימה עם הסכם גרעין. "למרות כל הניסיונות לקרוא לזה בשמות אחרים, מה שארה"ב ואיראן עומדות לחתום הוא הסכם גרעין" תקף לפיד בציוץ ששיתף בחשבון בטוויטר שלו. "יתרה מזאת, זה בדיוק אותו הסכם הגרעין שהם ניסו לקדם בתקופת ממשלת השינוי והצלחנו למנוע אותו בעבודה שקטה ואינטנסיבית מול הממשל. אם ההסכם הזה ייחתם עכשיו, זהו כשלון קולוסאלי של הממשלה".

לדברי ראש האופוזיציה, החקיקה המשפטית פוגעת ביכולת של ישראל להתמודד עם המצב הבעייתי, "בגלל ההפיכה המשטרית נתניהו איבד את הקשב האמריקאי ואת היכולת להשפיע על עצירת הסכם רע ומסוכן", לדבריו: "הוא צריך להודיע שההפיכה המשטרית מבוטלת, לטוס לוושינגטון ולעשות הכל כדי שההסכם לא ייחתם. כמו בעבר, אנחנו נתגייס לעזור גם מהאופוזיציה".

נשיא איראן ראיסי. ארכיון

נשיא איראן ראיסי. ארכיון צילום: shutterstock

"לפיד שתמך בהסכם הגרעין המקורי איראן הוא האחרון שיכול להטיף"

מטעם הליכוד נמסר בתגובה להאשמות כי, "עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נתניהו הביאה את ארה"ב לצאת מהסכם הגרעין המקורי המסוכן עם איראן וגם היום מונעת חזרה אליו. יאיר לפיד שתמך בהסכם הגרעין המקורי המסוכן עם איראן ומסר שדות גז בחינם לחיזבאללה, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לראש הממשלה נתניהו שבמשך שנים מוביל את המאבק הבינלאומי הנחוש נגד הגרעין האיראני" תקפו את יושב ראש הקואליציה. "בניגוד ללפיד שהתחייב לארה"ב למדיניות 'אין הפתעות', רה"מ נתניהו לא היה מוכן לתת התחייבות כזאת ואף הבהיר שעם הסכם או בלי הסכם, ישראל תפעל למנוע מאיראן נשק גרעיני".