לפיד חושף: זאת ההבטחה שקיבלתי מהח"כים המורדים בליכוד

יאיר לפיד, חשף כי הח"כים מהליכוד שהצביעו בעד מועמדותה של קארין אלהרר בבחירות לוועדה למינוי שופטים, הבהירו לו כי הם לא היו משתפים פעולה עם הקואליציה גם אם ההצבעה הייתה גלויה: "אנשים הגונים שלא מוכנים יותר להיות חלק ממנגנון ההרס של החברה הישראלית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/06/23 12:31 כו בסיון התשפג

לפיד חושף: זאת ההבטחה שקיבלתי מהח"כים המורדים בליכוד
לפיד, יש התקדמות?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירתה של נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר בבחירות לוועדת למינוי שופטים עוררה סערה בתוך הקואליציה. בניגוד להנחייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ארבעה חברי קואליציה הצביעו מאחורי הפרגוד בעד נציגת האופוזיציה. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד התייחס היום (ה') בנאומו בכנס "עבודת הממשלה" באוניברסיטת רייכמן בהרצליה לדרמה הפוליטית וחשף כי הח"כים המורדים בליכוד אמרו לו כי הם לא היו משתפים פעולה עם הקואליציה גם אם ההצבעה הייתה גלויה.

"גם בהצבעה גלויה, אנחנו לא נשתף פעולה עם מה שפוגע במדינת ישראל"

"מה שראינו אתמול בהצבעה בכנסת", פתח לפיד את דבריו, "זו תחילתה של ברית ישראלית חדשה. מתוך הכאוס והמהומה והשקרים, נוצרה ברית שלא עוסקת כבר בימין, שמאל ומרכז, אלא בניסיון לשמור על מדינת ישראל. חברי הכנסת מהקואליציה שנכנסו מאחורי הפרגוד והצביעו בעד חברת הכנסת קארין אלהרר, לא עברו מפלגה, לא קיבלו שום הבטחה, הם עשו את זה כי הם אנשים הגונים ולא מוכנים יותר להיות חלק ממנגנון ההרס של החברה הישראלית. אני מלא הערכה לזה".

לפיד עם אלהרר וגנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאמור, לפיד חשף כי הח"כים "המורדים" אמרו לו כי הם לא היו משתפים פעולה עם הקואליציה גם אם ההצבעה הייתה גלויה. "אנחנו נמשיך לעבוד איתם כדי להבטיח את שלומה של הדמוקרטיה הישראלית. חלק מהם אומרים לנו, 'גם בהצבעה גלויה, אנחנו לא נשתף פעולה עם מה שפוגע במדינת ישראל. אנחנו לא נבחרנו לכנסת כדי לשרת את הקיצונים ואת המשיחיים'".