הסדקים בקואליציה מעמיקים: "מחשבים מסלול מחדש, לא צריך ליפול באותו בור"

אחרי הכישלון בבחירות לוועדה לבחירת שופטים: מזכיר הממשלה יוסי פוקס התראיין ל"ישראל היום", והתייחס לפערים בתוך הממשלה ביחס רפורמה המשפטית וחשף את מידת מעורבותו של נתניהו: "הוא לא עוסק בכלל בתכנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/23 08:01 כז בסיון התשפג

הסדקים בקואליציה מעמיקים: "מחשבים מסלול מחדש, לא צריך ליפול באותו בור"
יוסי פוקס בהוראה חדשה לחברי הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוועדה לבחירת שופטים היא אחת מאבני הנגף הבולטות בשיחות ההידברות על הרפורמה המשפטית. עם בחירתה של נציגת האופוזיציה קארין אלהרר לוועדה, גורמים בליכוד עדיין מנסים להבין מי הם חברי הכנסת מהקואליציה שבחרו ללכת בהצבעה עם האופוזיציה, והסדקים בתוך הממשלה מעמיקים - כשלא ברורה מידת התמיכה האמיתיים של חבריה ברפורמה המשפטית. בריאיון ל"ישראל היום", מזכיר הממשלה יוסי פוקס, ונציג הקואליציה בשיחות ההידברות בבית הנשיא, הסביר על המאמצים שנעשים מאחורי הקלעים כדי לשמור על כלל חברי הקואליציה באותו הצד. 

פוקס התייחס למשברים שהיו עם חלק מהשרים סביב הרפורמה המשפטית וסיפר: "היו לא מעט משברים מאז שאני בתפקיד. אין ספק שהרפורמה היא אחת ממטרות הממשלה הזו, אבל יש פער בין סדרי העדיפויות של כל שר". לדבריו, "רובם רוצים לעשות רפורמה בהסכמה, וחושבים שהיה צריך לעשות אותה בצורה מדורגת". עוד שיתף כי: "בכל משבר כזה מול שר אני סייעתי להגיע לפתרון".

מזכיר הממשלה הוסיף ואמר: "שילוב של חוקים שעלו במקביל לרפורמה משמעותית ללא הסברה, הרתיע ציבורים גדולים שבעצמם חושבים שצריך תיקון. אז היום אנחנו מחשבים מסלול מחדש, ולא צריך ליפול באותו בור".

בחרי הליכוד ונתניהו

בחרי הליכוד ונתניהו צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

"הוא לא עוסק בתכנים. בסיומו של יום בבית הנשיא אני מתקשר לדרמר, לסמוטריץ' וללוין"

פוקס התייחס גם לגישת ראש הממשלה ביחס לרפורמה, וחשף כי הוא מתמקד בטקטיקה, וכמעט ולא בתוכן: "רה"מ רוצה לשמר את הממשלה כמקשה אחת. הוא לא עוסק בכלל בתכנים. בסיומו של יום בבית הנשיא אני מתקשר לדרמר, לסמוטריץ' וללוין". סיפר, "בן גביר מדי פעם מתעניין, אבל הוא שקוע בנושאים שלו. לדבריו: "בישיבות של רה"מ זה תמיד טקטיקה מתי ואיך. הוא לא מצוי בתכנים". עוד טען כי נתניהו שומר על קשר צמוד עם לוין, בניגוד לפרסומים על קרע שמתגלע ביניהם בתקופה האחרונה. 

בכיר בקואליציה: "שר שיתנגד - ישלם את מלוא המחיר בליכוד"

בתוך כך, רבים בממשלה איבדו את סבלנותם וסלחנותם, אתמול בערב, בכיר בקואליציה אמר כי: "הגיע הזמן לקדם את החקיקה.  האופוזיציה קיבלה אתמול מה שרצתה ובכל זאת פוצצה את השיחות. יש גבול", ופנה לשרים שעלולים להתנגד למהלך: "הקואליציה המתינה מספיק זמן. שר או ח"כ בליכוד שיתנגד לחקיקת הרפורמה וימנע זאת בגלל מניעים אישיים של חשבונות עם נתניהו או קנאה בתמיכה שיש בלוין, ישלם את כל המחיר בליכוד".

לוין ורוטמן

לוין ורוטמן צילום: יונתן סינדל/פלאש90