חברי הכנסת סיירו בבנימין: "אזור אסטרטגי במיוחד"

שדולת ארץ ישראל סיירה בבנימין: "מפגעי הסביבה הם תמונה חיה להיעדר משילות. נטפל בכך. את ההתיישבות יש להרחיב". משם המשיכו למגרון שם צפו ושמעו סקירה על מפגעי הסביבה ביו"ש מפי סגן ראש המועצה רפול אנגל וחנן גרינוולד מנכ"ל ירוק עכשיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/23 20:23 כו בסיון התשפג

חברי הכנסת סיירו בבנימין: "אזור אסטרטגי במיוחד"
חברי הכנסת, היום., צילום: דוד וייל

חברי שדולת ארץ ישראל בראשות ראשי השדולה ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ לימור סון הר מלך וח"כ שמחה רוטמן הגיעו היום לסיור מיוחד בבנימין בהובלת ישראל גנץ ותנועת רגבים: "הממשלה עושה תיקונים היסטוריים. לצד האכיפה יש לפתח את ההתיישבות".

בסיור השתתפו השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, ראש מועצת יש"ע וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, מנכ"לית מועצת יש"ע שירה ליבמן וחברי כנסת החברים בשדולת ארץ ישראל וביניהם ח"כ אתי עטיה, ח"כ צגה מלקו, ח"כ אוהד טל, ח"כ יצחק קרויזר, ח"כ אריאל קלנר וח"כ אביחי בוארון.

חבר הכנסת רוטמן בסיור

חבר הכנסת רוטמן בסיור צילום: דוד וייל

הסיור נפתח במועצה האזורית בנימין שם שמעו חברי הכנסת סקירה מפי ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ שהסביר על אתגרי המועצה בתחומי המשילות הסביבתית, הבניה הערבית הבלתי חוקית וההתיישבות הצעירה. גנץ הודה להם על השותפות שלהם לפיתוח בנימין ואמר: "הממשלה הזו עושה תיקונים היסטוריים ביחס ליהודה ושומרון ואנו מחזקים אתכם ואת חברי הממשלה בכך. הממשלה חייבת להוסיף לזה מאבק נחוש במפגעי הסביבה שמייצרים הערבים לצד השתלטות חמורה על שטחים אסטרטגיים בהתיישבות. לצד האכיפה יש להוסיף ולפתח את השטחים הפתוחים ולהרחיב את ההתיישבות. זה צורך לאומי". 

הסקירה במגרון

מאיר דויטש מנכ"ל רגבים אמר בפתח הסיור לחברי הכנסת: "אנו מברכים על סיור שטח ראשון של שדולת ארץ ישראל בכנסת, בעומק הרי בנימין עד ספר המדבר, אזור אסטרטגי במיוחד למדינת ישראל. אני מברך על הנכונות להכיר מקרוב את אתגרי המערכה על השטחים הפתוחים ומצפה לעשייה מרובה לשמירה על נכסי המדינה ופיתוח ההתיישבות".

חברי הכנסת היום

חברי הכנסת היום צילום: דוד וייל

משם המשיכו למגרון שם צפו ושמעו סקירה על מפגעי הסביבה ביו"ש מפי סגן ראש המועצה רפול אנגל וחנן גרינוולד מנכ"ל ירוק עכשיו. לאחר מכן הגיעו לחוות מלאכי השלום שם שמעו על אתגרי ההתיישבות הצעירה והסדרתה. בדרך עצרו באנדרטה לזכרו של שולי הר מלך ז"ל ושמעו מפי ראשת השדולה ח"כ הר מלך על יום הפיגוע הרצחני בו נפצעה ואיבדה את בעלה. בסיום המשיכו חברי הכנסת לסיור ריינג'רים מיוחד בשטח.