שלושה מיליון שקלים: בן גביר בתביעת ענק נגד עיתונאי "הארץ"

השר לביטחון פנים מודיע כי הוא תובע את העיתונאי ג'וש בריינר על שלושה מיליון שקלים. הרקע לתביעה: ידיעה כי בנצי גופשטיין מייעץ לשר: "הגיע הזמן שבריינר, המתחזה לעיתונאי ידע שלשקרים היומיומיים שהוא מפרסם יש מחיר"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/06/23 19:53 כו בסיון התשפג

שלושה מיליון שקלים: בן גביר בתביעת ענק נגד עיתונאי "הארץ"
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תובע מג'וש בריינר ומערכת עיתון "הארץ" פיצויים של שלושה מיליון ש"ח בגין הוצאת דיבה. בכתב התביעה שהוגש נכתב: "עם כניסתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתפקיד לפני כחצי שנה, קיבל הנתבע מהנתבעת פרויקט שעניינו הכפשתו ורדיפתו של התובע. לצורך כך הוחלט לפנות את הנתבע מרוב עיסוקיו עבור הנתבעת ולהושיב אותו יום יום, במשך שעות ארוכות, למצוא ולהמציא סיפורים על התובע - רובם כאלו אשר אין להם אחיזה במציאות".

עוד מפורט בכתב התביעה כי באתר האינטרנט של "הארץ" פורסמה ידיעה תחת הכותרת: "בנצי גופשטיין, שנאשם בהסתה לגזענות וטרור, מייעץ לבן גביר בענייני משטרה וביטחון". בכתב התביעה כותב בן גביר: "מיותר לציין כי כתבה זו היא שקרית מהיסוד וכל מטרתה היא לפגוע בשר איתמר בן גביר". 

"לא יעץ מעולם": יחסי בן גביר וגופשטיין

בהמשך מתאר בן גביר את יחסיו עם גופשטיין: "מר בנצי גופשטיין אשר הינו חבר ושכן קרוב של התובע מזה שנים לא יעץ לתובע מעולם בענייני ביטחון המדינה הנגועים לתפקידו כשר לביטחון לאומי, לא השתתף בישיבות ביטחוניות סגורות הנוגעות למשטרה או לביטחון הלאומי, לא היה מעורב בשום החלטה של התובע הקשורות בתפקידו כשר לביטחון לאומי ובוודאי שלא היה מעורב בהחלטה לנזוף בניצב כזה או אחר, או בהחלטות הקשורות לסבב המינויים במשטרה", לשון כתב התביעה. 

ג

ג'וש בריינר, תביעת ענק. צילום: CC BY-SA 4.0 דוד שי

עוד הוסיפו בלשכתו של בן גביר: "הגיע הזמן שבריינר, המתחזה לעיתונאי ידע שלשקרים היומיומיים שהוא מפרסם יש מחיר. ניפגש בבית המשפט". בן גביר ובריינר החליפו לא מעט מהלומות הדדיות סביב סיקורו של בריינר את השר לביטחון פנים. 

"השר לביטחון לאומי שלנו. גם ליצן, גם שפל"

היום תקף בריינר את השר לאחר הפרסום על כך שהוא לא יאריך את כהונתו של המפכ"ל שבתאי וכתה: "לא חושב שיש יותר נמוך מזה: המפכ"ל קובי שבתאי קורא את התדרוכים של בן גביר לכלי התקשורת כאילו החליט שלא להאריך לו את הקדנציה כשהוא ליד מיטת בן משפחה בגרמניה אחרי אירוע פרטי ורגיש (רק בריאות). בן גביר יודע את זה. לא איכפת לו כנראה. אבל זה השר לביטחון לאומי שלנו. גם ליצן, גם שפל".