ניצחון מרשים: זאת חברת הכנסת שנבחרה לוועדה לבחירת דיינים

לאחר שח"כ קטי שטרית מהליכוד הסירה את המועמדות וח"כ מיהדות התורה, אליהו ברוכי, משך את מועמדתו, ח"כ פנינה תמנו שטה תהיה חברה בוועדת למינוי דיינים בתמיכת האופוזיציה והקואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 19:14 כה בסיון התשפג

ניצחון מרשים: זאת חברת הכנסת שנבחרה לוועדה לבחירת דיינים
בית הדין הרבני, צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

לאחר שחברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד הסירה את המועמדות וחבר הכנסת מיהדות התורה, אליהו ברוכי, משך את מועמדתו, חברי הכנסת בחרו היום (ד') בפנינה תמנו שטה מהמחנה הממלכתי כנציגת הכנסת בוועדת למינוי דיינים ברוב של 60 לעומת 54 שהתנגדו. תוך 30 יום תתקיים בחירה של נציג נוסף.

כמו כן, לאחר ספירת הקולות של חברי הכנסת בבחירות לוועדה למינוי שופטים, נבחרה נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר ברוב של 58 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו. בחברת הכנסת טלי גוטליב תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו. הבחירה לנציג נוסף תתקיים תוך 30 יום. בניגוד להנחייתו של נתניהו, ארבעה חברי קואליציה והצביעו מאחורי הפרגוד בעד נציגת האופוזיציה.

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בגלל האיומים? מתן כהנא החליט לא להתמודד על התפקיד היוקרתי

נזכיר כי אתמול, יממה לפני הבחירות לוועדה לבחירת שופטים ודיינים, שר הדתות לשעבר חבר הכנסת מתן כהנא החליט להסיר את מועמדותו לוועדה למינוי דיינים, תפקיד אותו רצה בשל הרקע הפוליטי שלו. 

כהנא.

כהנא. צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

בשבוע שעבר פרסמנו כי בכיר בקואליציה הגיב למועמדות של כהנא, ומסר ל"חדשות כיפה" כי אם כהנא יהיה נציג האופוזיציה לוועדה למינוי דיינים - לאופוזיציה לא יהיה נציג. האיום הגיע על רקע הנוהג לפיו הקואליציה נותנת נציג אחד לאופוזיציה. עם הגשת מועמדותו של שר הדתות לשעבר, בקואליציה איימו כי אם כהנא יהיה הנציג - הם לא יכבדו את הנוהג.  אחרי שכהנא משך את המועמדות שלו לתפקיד הנציגה האחרונה שנותרה לאופוזיציה היא חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, שזכתה לתמיכה של יו"ר מפלגתה בני גנץ.