פרסום ראשון ההצעה של נתניהו לגוטליב - רגע לפני שהפגישה התפוצצה

ראש הממשלה נפגש ארוכת עם חברת הכנסת טלי גוטליב במהלכה הציע לה עסקה: דחיית הבחירות לוועדה לבחירת שופטים תמורת הסרת מועמדותה - גוטליב סירבה | ההסבר המלא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/06/23 11:15 כה בסיון התשפג

ההצעה של נתניהו לגוטליב - רגע לפני שהפגישה התפוצצה
גוטליב לאחר הפגישה עם נתניהו, הבוקר., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת תחילת ההצבעה על נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, מנסה ראש הממשלה לגייס את חברי הכנסת של הליכוד להצבעה אחרידה. נתניהו ערך פגישה ארוכה הבוקר עם חברת הכנסת טלי גוטליב שמציגה את מועמדותה לבחירות לוועדה. במהלך הפגישה לא הושגו הסכמות בין השניים ול"חדשות כיפה" נודע כי רגע לפני שהפגישה התפוצצה העביר נתניהו לגוטליב עסקה: דחיית הבחירות לוועדה לבחירת שופטים ב-30 יום תמורת הסרת מועמדותה, גוטליב סירבה.

הסעיף שיאפשר את דחיית הבחירות

האפשרות לדחיית הבחירות טמונה בסעיף 15 לחוק הוועדה לבחירת שופטים שקובע כי אם מועמד מסויים לא קיבל מספיק קולות בהצבעה החשאית, הבחירות נדחות באופן אוטומטי ב-20 יום. ההצעה של נתניהו הייתה כי הקואליציה כולה תצביע נגד אלהרר מה שיגרום לדחיית הבחירות ב-30 יום. גוטליב כאמור, סירבה להצעה.

נתניהו, עדיין אין הכרעה.

נתניהו, עדיין אין הכרעה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

"מפצירה בחבריי לקואליציה להצביע לי"

אמש כתבה גוטליב בטוויטר: "זו תהיה בושה והשפלה לבחור בנציג ממפלגת יש עתיד לוועדה למינוי שופטים. אני מפצירה בחבריי לקואליציה להצביע לי ולנציג נוסף מהקואליציה. אסור שיש עתיד תקבל תמונת ניצחון שלא מגיעה לה ושאין דרך להסביר אותה. בואו נאפשר לעצמינו תמונת ניצחון לגאוות ליבם של אנשי הימין. ימין גאה זו לא מילה גסה".

הסעיף שיאפשר את דחיית הבחירות

הסעיף שיאפשר את דחיית הבחירות צילום: ללא