פרסום ראשון בגלל האיומים? מתן כהנא החליט לא להתמודד על התפקיד היוקרתי

רגע לפני ההצבעה בכנסת על חברי הוועדה למינוי דיינים, חבר הכנסת מתן כהנא החליט למשוך את התמודדותו למרות התאמתו לתפקיד - בשבוע שעבר איימו בקואליציה שלא יאפשרו לו להיבחר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/06/23 18:04 כד בסיון התשפג

בגלל האיומים? מתן כהנא החליט לא להתמודד על התפקיד היוקרתי
כהנא., צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

פחות מיממה לפני שיתחילו בכנסת הבחירות לוועדה לבחירת שופטים ודיינים, שר הדתות לשעבר חבר הכנסת מתן כהנא החליט להסיר את מועמדותו לוועדה למינוי דיינים, תפקיד אותו רצה בשל הרקע הפוליטי שלו. 

האיום שקדם להחלטה של מתן כהנא

בשבוע שעבר פרסמנו כי בכיר בקואליציה הגיב למועמדות של כהנא, ומסר ל"חדשות כיפה" כי אם כהנא יהיה נציג האופוזיציה לוועדה למינוי דיינים - לאופוזיציה לא יהיה נציג.האיום הגיע על רקע הנוהג לפיו הקואליציה נותנת נציג אחד לאופוזיציה. עם הגשת מועמדותו של שר הדתות לשעבר, בקואליציה איימו כי אם כהנא יהיה הנציג - הם לא יכבדו את הנוהג. 

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה

פנינה תמנו שטה - מועמדת האופוזיציה | צילום: Miriam Alster/Flash90

אחרי שכהנא משך את המועמדות שלו לתפקיד הנציגה האחרונה שנותרה לאופוזיציה היא חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, שזכתה לתמיכה של יו"ר מפלגתה בני גנץ. בקואליציה מועמדים לתפקיד חברי הכנסת קטי שטרית ואליהו ברוכי, אבל בסבירות גבוהה בסופו של דבר ולאור משיכת ההתמודדות של כהנא יבחר רק נציג קואליציה אחד. 

בקואליציה החליטו לעכב את הבחירות לוועדה למינוי שופטים

מוקדם יותר היום (ג') דיווחנו כי ברגע האחרון החליטו בקואליציה לדחות את ההצבעות למינוי לוודות השונות בכמה שעות וחברי כנסת מהקואליציה אף עודכנו בנושא. הסיבה לדחיה היא שאין התקדמות בשיחות בין הקואליציה לאופוזיציה.