גנץ הגיע לקלנסווה ודרש את פיטורי בן גביר: "הניסוי נכשל"

יו"ר המחנה הממלכתי הגיע לעיר הערבית, ובסיום הסיור במקום דרש את פיטוריו של השר לביטחון לאומי, ותקף את ראש הממשלה: "את האלימות אפשר יהיה לעצור רק כשתתייחס לחיזוק המשילות בטורעאן ברצינות כמו שאתה מתייחס לחיזוק המוכנות לטהראן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 12:35 כב בסיון התשפג

גנץ הגיע לקלנסווה ודרש את פיטורי בן גביר: "הניסוי נכשל"
יו"ר המחנה הממלכתי גנץ | , צילום: Flash90

בשל מקרי הרצח הרבים, יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, קיים היום (א') ביקור בקלנסווה יחד עם חברי סיעתו גדעון סער וגדי איזנקוט, וראש עיריית קלנסווה עבד אל-באסט סלמה. גנץ אמר כי מדובר במצב חירום לאומי, אמר כי יש להקים קבינט למאבק בפשיעה ודרש את פיטורי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר

"השב"כ כבר מסייע למשטרת ישראל מזה תקופה ומעורב בחלק מהסוגיות"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בסיום הביקור: "מי שחושב שכנופיות הפשע עוצרות בשטח השיפוט של היישובים הערבים – טועה. ראינו דוגמה כואבת סמוך לאופקים בסוף השבוע. תשאלו את החקלאים בצפון, תשאלו את ראשי הערים בדרום. זו מכת מדינה. כל המדינה".

"נתניהו אמר שהוא'נחוש' להכניס את השב"כ. קרוב ל-15 שנה בשלטון, אפשר להגיד על נתניהו הכל - חוץ משהוא נחוש. יש לי חדשות בשבילו – השב"כ כבר מסייע למשטרת ישראל מזה תקופה ומעורב בחלק מהסוגיות כמו גניבות אמל"ח שגם זולגות לטרור. ובכל זאת - קודם כל תן את הכלים למשטרה. צריך להפעיל מעצרים מנהליים מול משפחות הפשע, בזהירות ובאחריות חוקתית. אל תחכו למשמר הלאומי - כבר עכשיו אפשר להפגין נוכחות בשטח על ידי פלוגות מג"ב במילואים שהקמנו".

"אני אומר לנתניהו, את האלימות אפשר יהיה לעצור רק כשתתייחס לחיזוק המשילות בטורעאן ברצינות כמו שאתה מתייחס לחיזוק המוכנות לטהראן. כשדין קלנסווה יהיה כדין ראש העין".

"הפקרות לאומית של ראש הממשלה"

עוד אמר גנץ כי צריך להקים קבינט שיילחם "במגיפת הפשיעה". לדבריו כולם צריכים לשבת, כל שבוע סביב השולחן ולשלב בין כל הכוחות - בחקיקה, בשטח, בכלכלה ובחינוך.

לדבריו, "המשרד לביטחון פנים צריך שר עם ניסיון במעשים ולא ביחסי ציבור. שר שיודע לעבוד ביחד המפכ"ל ומפקדי המשטרה, ולא לתדרך נגדם ולהדיח אותם בתקשורת. שר שיוכל לרכוש את אמון האוכלוסייה, ולתת לה תחושת ביטחון – ולא כזה שעושה לה דה לגיטימציה כבר עשורים. כל יום שהמפתחות לביטחון הפנים בידיים של בן גביר – הוא הפקרות לאומית של ראש הממשלה. אני קורא לנתניהו לפטר אותו עוד היום. הניסוי נכשל, והמחיר כבד".