השב"כ נכנס לתמונה: ההחלטה של נתניהו בתום ישיבת החירום

למרות אזהרות ראש השב"כ והיועמ"שית - בישיבת חירום בנושא האלימות בחברה הערבית, נתניהו אמר כי: "על אף הקשיים - יש לרתום את יכולות השב"כ במלחמה במשפחות הפשע בחברה הערבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 20:13 כב בסיון התשפג

השב"כ נכנס לתמונה: ההחלטה של נתניהו בתום ישיבת החירום
נתניהו בישיבה, צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (א') להיערך לשילוב השב"כ במלחמה במשפחות הפשע במגזר הערבי. ההנחיה ניתנה בתום ישיבת חירום שכינס ראש הממשלה נתניהו לבחינת רתימת השב"כ למלחמה במשפחות הפשע. במהלך הדיון הוצגו עמדות שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, ומשרד המשפטים, כמו גם עמדות השרים.

בסיום הישיבה הטיל ראש הממשלה נתניהו על ראש המל"ל, צחי הנגבי, לגבש המלצות אופרטיביות, אשר יוצגו בדיון המשך בשבוע הבא. בנוסף תוקם ועדת שרים בראשות ראש הממשלה לענייני המגזר הערבי. "על אף הקשיים - יש לרתום את יכולות השב"כ במלחמה במשפחות הפשע בחברה הערבית", אמר נתניהו.

תכנית החירום למאבק באלימות במגזר הערבי

תכנית החירום למאבק באלימות במגזר הערבי צילום: חיים צח / לע"מ

בשב"כ חוששים, היועמ"שית מזהירה

לאחר הישיבה שוחח ראש הממשלה עם ראש מועצת יפיע, מאהר ח'ליליה, בה נרצחו חמישה בני אדם ביום חמישי האחרון. ראש הממשלה הביע תנחומיו בפני ראש המועצה ואמר כי הממשלה נחושה להילחם במשפחות הפשע על מנת להשיב את השקט בחברה הערבית.
 
בדיון היום השתתפו שר המשפטים יריב לוין, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש השב"כ רונן בר, ר' המל"ל צחי הנגבי, ר' הסגל צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, סגן ר' השב"כ, ר' זירת ישראל בשב"כ, היועץ המשפטי של השב"כ, היועץ המשפטי של המל"ל ופרקליט המדינה העו"ד עמית איסמן. 

למרות זאת, ראש השב"כ רונן בר הזהיר במהלך הדיון כי "הכנסת השב"כ יכולה לעשות נזק. השמיכה שלנו קצרה, זה יבוא על חשבון סיכול טרור", כך על פי סולימאן מסוודה. עוד על פי הדיווח, גם היועמש"ית שכבר הביעה את התנגדותה למהלך, אמרה כי: "הכנסת השב"כ יכולה לחשוף תרגילי חקירה".