לקראת פיצוץ בשיחות? הרצוג: "מקווה שהמנהיגים יקבלו החלטות נכונות"

נשיא המדינה הרצוג התייחס לשיחות ההידברות שמתקיימות תחת חסותו והדגיש את חשיבותן לעולם היהודי ולמדינת ישראל: "אולי טוב שזה עלה עכשיו כסוגיה ציבורית, כדיון מעמיק אמיתי איפה אנחנו, ולאן אנחנו הולכים כאומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 19:29 כב בסיון התשפג | עודכן בתאריך 11/06/23 19:55

לקראת פיצוץ בשיחות? הרצוג: "מקווה שהמנהיגים יקבלו החלטות נכונות"
הרצוג נאם, צילום: קובי גדעון/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג, נאם היום (א') בכינוס הפורום העולמי של הוועד היהודי-אמריקאי AJC, והתייחס למאמצי ההידברות בבית הנשיא סביב הרפורמה המשפטית. "אני נותן תשומת לב גדולה לשיחות ההידברות בבית הנשיא, ולדעתי הן רציניות וחשובות" פתח ואמר.

המסר של הנשיא לפוליטיקאים צילום: קובי גדעון/לע"מ

ויכוח לגיטימי, שנובע מתהליך שהחל לפני 30 שנה

"אמרתי למנהיגים שהם נושאים באחריות עצומה באשר לגורל ולתוצאות השיחות הללו, ובמיוחד באשר למאמץ הנדרש כדי להגיע להסכמה רחבה בנושאי הליבה החשובים כל כך" אמר. "אלו ימים קריטיים ואני מאוד מקווה שהמנהיגים ונבחרי הציבור יקבלו את ההחלטות הנכונות", אמר וטען כי לא רב בישראל מצפים להסכמה רחבה: "העולם היהודי כולו מצפה מאתנו לא להיקרע לגזרים, ורוצה שנתקדם בדיאלוג".

עוד אמר הנשיא כי, "הוויכוח עצמו, הנוגע לסוגיות הליבה של הגבולות בין שלוש זרועות השלטון הוא ויכוח לגיטימי, שנובע מתהליך שהחל לפני 30 שנה. אלו שאלות קריטיות שנולדות כשאין חוקה. עד כמה זרוע אחת של הממשלה יכולה להחליף את השנייה? זהו דיון לגיטימי מאוד".

הרצוג

הרצוג צילום: קובי גדעון/לע"מ

לדבריו: "אולי טוב שזה עלה עכשיו כסוגיה ציבורית, כדיון מעמיק אמיתי איפה אנחנו, ולאן אנחנו הולכים כאומה. אני מוצא שזה תהליך בריא ופוטנציאלי שבו אנו נותנים מקום להבדלים שלנו ומדברים אחד עם השני". עוד אמר הרצוג: "עלינו להתמודד עם המציאות ולנסות כמיטב יכולתנו להגיע לפתרונות ידידותיים המשמרים את הדמוקרטיה שלנו, ולמרות זאת, למצוא את תשובות הנכונות לגבי הגבולות בין זרועות השלטון הללו".