שרים בכירים בקואליציה תומכים בריבונות: בקעת הירדן היא המפתח

שורת שרים וחברי כנסת הביעו תמיכה בתנועת הריבונות ובדרישת ראשי התנועה להחיל ריבונות על בקעת הירדן תחילה: "אם אנחנו רוצים לבטל סופית את רעיון המדינה הפלסטינית בקעת הירדן היא המפתח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/23 19:24 יט בסיון התשפג

שרים בכירים בקואליציה תומכים בריבונות: בקעת הירדן היא המפתח
נופי בקעת הירדן, צילום: צילום מסך מיוטיוב

שרים וחברי כנסת מצטרפים לדרישת תנועת הריבונות- ריבונות על בקעת הירדן תחילה: תמיכה רחבה בקואליציה לדרישת תנועת הריבונות להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן תחילה. התמיכה מגיעה לאחר שמוקדם יותר השבוע הוציאו ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, קריאה לראשי הקואליציה כי לאחר ההסדרה של חומש יש להמשיך לצעד הבא והוא ריבונות בבקעת הירדן. "מדובר בהזדמנות חד פעמית, שאין לדעת מתי תחזור", כתבו ראשי תנועת הריבונות במכתבן לראשי הקואליציה.

בין השרים וחברי הכנסת שהביעו תמיכה בריבונות: שר המשפטים יריב לוין, שרת התחבורה מירי רגב, שר התרבות מיקי זוהר, שרת ההתיישבות אורית סטרוק, ח"כ צבי סוכות, ח"כ אריאל קלנר וח"כ דן אילוז.

יריב לוין

יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"על כולנו להיאבק להחיל ריבונות עכשיו"

שר המשפטים, יריב לוין, אמר היום (ה') כי "משוכנע שהמאמץ המשותף שאנחנו עושים לאורך שנים להחלת המשפט הישראלי בכל רחבי ארץ ישראל מתוך אחריות, יביא אותנו בסופו של דבר לתוצאות". גם שרת התחבורה, מירי רגב הצטרפה ואמרה: "אין ספק בחשיבותה של הבקעה מבחינה ביטחונית, גיאו- פוליטית ומדינית".

חברה למפלגה, שר התרבות והספורט מיקי זהר, הוסיף: "אם אנחנו רוצים לבטל סופית את רעיון המדינה הפלסטינית בקעת הירדן היא המפתח". גם ח"כ דני דנון אמר: "על כולנו להיאבק להחיל ריבונות עכשיו".

"חזון הריבונות זוכה לתמיכה רבה"

כאמור, דבריהם של השרים וחברי הכנסת מהקואליציה, מגיעים בעקבות המכתב ששלחו בתנועת ריבונות לראשי מפלגות הקואליציה. במכתבן בירכו קצובר ומטר את ראשי סיעות הקואליציה על העברת חוק התקציב ואישור החזרה לחומש, וקראו "כעת הגיע הזמן לצעד הבא והמתבקש: החלת ריבונות באופן מידי - בבקעת הירדן בפרט וביהודה ושומרון בכלל". השתיים הסבירו את חלון ההזדמנויות המיוחד "חזון הריבונות זוכה לתמיכה רבה בממשלה, בקואליציה וכן בקרב ח"כים מהאופוזיציה. מדובר בהזדמנות חד פעמית, שאין לדעת מתי תחזור, בה מכהנת 'ממשלת ימין על מלא' התומכת בהחלת הריבונות וכן נמצאים תומכי ריבונות נוספים גם בשורות האופוזיציה".