ראשי תנועת הריבונות לראשי הקואליציה: "מדובר בהזדמנות חד פעמית"

יהודית קצובר ונדיה מטר בקריאה לראשי סיעות הקואליציה לנצל את ימי כהונתה של ממשלת הימין ולקדם את החלת הריבונות, תחילה - בבקעת הירדן. "להכות בברזל בעודו חם ולהחיל את ריבונות מדינת ישראל בשטח במהירות האפשרית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/06/23 08:32 טו בסיון התשפג

ראשי תנועת הריבונות לראשי הקואליציה: "מדובר בהזדמנות חד פעמית"
בקעת הירדן | , צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאחר העברת חוק התקציב בהצלחה וביטול חוק ההתנתקות בחומש ובצפון השומרון, שלחו ראשי תנועת הריבונות יהודית קצובר ונדיה מטר מכתב למנהיגי הקואליציה, בבקשה להחיל ריבונות באופן מידי ביהודה, שומרון ובקעת הירדן: "כעת הגיע הזמן לצעד הבא והמתבקש: החלת ריבונות באופן מידי – בבקעת הירדן בפרט וביהודה ושומרון בכלל", כתבו.

"לפעול להחלה מידית של ריבונות ישראל בבקעת הירדן"

השתיים הסבירו את חלון ההזדמנויות המיוחד: "חזון הריבונות זוכה לתמיכה רבה בממשלה, בקואליציה וכן בקרב ח"כים מהאופוזיציה. מדובר בהזדמנות חד פעמית, שאין לדעת מתי תחזור, בה מכהנת 'ממשלת ימין על מלא' התומכת בהחלת הריבונות וכן נמצאים תומכי ריבונות נוספים גם בשורות האופוזיציה".

"אנו קוראות לכם, ראשי סיעות הקואליציה, לפעול להחלה מידית של ריבונות ישראל בבקעת הירדן. יש לנצל את חלון ההזדמנויות הנוכחי, להכות בברזל בעודו חם ולהחיל את ריבונות מדינת ישראל בשטח במהירות האפשרית. זוהי הדרך להגשמת חזון כל הדורות של שיבת עם ישראל לארצו, חזון שהגשמתו החלה במלחמת ששת הימים וסופו - יכול להיקבע על ידכם", נכתב.

סיור של תנועת ריבונות בבקעת הירדן |

סיור של תנועת ריבונות בבקעת הירדן | צילום: מאיר אליפור

"ביכולתכם להיות חתומים על מהלך היסטורי של שיבת עם ישראל לארצו"

לדברי קצובר ומטר, היעד הראשון להחלת הריבונות הוא בקעת הירדן, שזוכה לתמיכה רבה. "בקעת הירדן היא היעד הראשוני המועדף, היות ומדובר באזור עליו קיימת הסכמה לאומית רחבה, מימין ומשמאל. מהלך זה יקבע את גבולה המזרחי של מדינת ישראל, יחזיר את העם בישראל לתנופת עשייה מדינית ציונית, ויהווה בסיס איתן להתחזקותה הביטחונית והכלכלית של ישראל".

בסוף מכתבן הזכירו השתיים את מקרי העבר בהן הוחלה ריבונות ישראלית בירושלים וברמת הגולן, לאחריהם מדינות נוספות הכירו בריבונות ישראל בשטח. "כשם שהוחלה ריבונות בירושלים וברמת הגולן על ידי ממשלת ישראל, ורק לאחר מכן הוכרה על ידי מדינות נוספות, כך יקרה גם כעת. יש להחיל את הריבונות על בקעת הירדן ובהמשך על יהודה ושומרון, ויפה שעה אחת קודם. ביכולתכם להיות חתומים על מהלך היסטורי של שיבת עם ישראל לארצו במלא מובן המילה", כתבו השתיים לראשי סיעות הקואליציה.

המכתב לראשי סיעות הקואליציה

המכתב נשלח כחלק מקמפיין לקידום הדרישה להחלת הריבונות ולהחזרת הסוגיה לשולחן הממשלה, קמפיין במהלכו יתקיים כנס ענק בירושלים ביום חמישי תחת הכותרת "ריבונות בבקעה תחילה". בכנס צפויים להשתתף חברי כנסת, רבנים ואישי ציבור ומאות משתתפים.