טלי גוטליב מבהירה: לא אסיר את מועמדותי לוועדה למינוי שופטים

חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, הבהירה כי היא לא תסיר את מועמדותה לוועדה למינוי שופטים: "בחירות לנציגי הכנסת הן חשאיות ואני מעמידה את עצמי לבחירה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/06/23 10:42 יט בסיון התשפג

טלי גוטליב מבהירה: לא אסיר את מועמדותי לוועדה למינוי שופטים
טלי גוטליב, הציגה את מועמדותה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע הבא תתכנס וועדה מיוחדת אשר במהלכה ייבחרו נציגי הכנסת לוועדות לבחירת שופטים, דיינים וקאדים. בעוד האופוזיציה הגיעה להסכמות, הקואליציה טרם התקבלו החלטות בנושא. בתוך כך חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, הגישה בתחילת השבוע על דעת עצמה את מועמדותה כנציגת הקואליציה  והבהירה הבוקר (ה')  כי אין לה שום כוונה לחזור בה מההחלטה שלה.

"אין לי כל כוונה להסיר את מועמדותי לוועדה למינוי שופטים"

"לאור תהיות ופניות", פתחה גוטליב את דבריה, "מבהירה כי אין לי כל כוונה להסיר את מועמדותי לוועדה למינוי שופטים. הבחירות לנציגי הכנסת הן חשאיות ואני מעמידה את עצמי לבחירה. מוטב אגב תעשה הקואליציה אם תסכים על בחירת שני נציגים מטעמה. חבל, באמת חבל לתת לאופוזיציה מחווה שאין סיכוי שהיתה נותנת לנו. שמחתי להבהיר".

הטופס עליו חתמה גוטליב

הטופס עליו חתמה גוטליב צילום: ללא

השרה המועדפת על לוין

גם על תפקיד השרה או השר שיאיישו את התקן בוועדה, טרם הכריעו בליכוד. חמש השרות במפלגה שיכולות לזכות בתפקיד הן: שרת התחבורה, מירי רגב, שרת ההסברה, גלית דיסטל, השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן, שרת ההגנה והסביבה, עידית סילמן ושרת המודיעין, גילה גמליאל. על פי מספר גורמים בליכוד, שר המשפטים יריב לוין, מעדיף את השרה מאי גולן, בין היתר משום שהשקפותיהם בנוגע למערכת המשפט זהות, כך על פי הגורמים.