בחירות לרבנות הראשית

מיכל וולדיגר עונה לחרדים: הרב הראשי יהיה ציוני-דתי

חברת הכנסת מהציונות הדתית אומרת בריאיון ל"חדשות כיפה", כי המפלגה תפעל על פי מה שהבטיחה לציבור הבוחרים: "בעזרת השם נביא רב ראשי ציוני-דתי. סמוכה ובטוחה שכך יקרה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/06/23 21:16 יח בסיון התשפג

מיכל וולדיגר עונה לחרדים: הרב הראשי יהיה ציוני-דתי
חה"כ מיכל וולדיגר | , צילום: Flash90

ביום ראשון הכריעה ועדת הרבנים בראשות הרב יעקב אריאל כי הרב מאיר כהנא יהיה מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. שעות ספורות לאחר ההכרזה, הוציאה סיעת דגל התורה הודעה בה נכתב בניגוד להסכמים הקואליציוניים, כי היא תציג מועמד חרדי לרב הראשי האשכנזי. חברת הכנסת מיכל וולדיגר הגיבה הערב לאפשרות שהרב האשכנזי הראשי יהיה חרדי בסופו של תהליך הבחירה.

"מותר להתווכח, בסופו של דבר יהיה רב ציוני דתי"

על המשבר בין דגל התורה לבין הציונות הדתית בשל הודעת החרדים כי יציגו מועמד חרדי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, אמרה וולדיגר: "אני חוזרת ואומרת את מה שאמרנו תמיד - מה שהבטחנו זה מה שנקיים, ואנחנו בעזרת השם נביא רב ראשי ציוני-דתי. מותר להתווכח, בסופו של דבר יהיה רב ציוני דתי.

בכל זאת משהו על המהלך שלהם בניגוד להסכמים הקואליציוניים.

"אני לא יודעת על איזה מהלכים אתה מדבר, אני לא יודעת איזה מועמד הם הציעו, אבל אני חוזרת ואומרת - הרב הראשי לישראל יהיה גם רב ציוני דתי ואני סמוכה ובטוחה שכך יקרה".

נציין כי הבחירה ברב כהנא הגיעה לאחר סיבוב שני בין הרבנים מיכה הלוי ומאיר כהנא, זאת לאחר ששניהם קיבלו את מירב הקולות בסיבוב הראשון אך לא מספיק לרף שקבעו בוועדה לבחירת הנציג.

הרב כהנא והרב אריאל

הרב כהנא והרב אריאל | צילום: כיפה