בכיר בקואליציה מציב קו אדום: בלי זה אין לנו מה לחפש שם

יו"ר ועדת הכספים ויו"ר דגל התורה, משה גפני, הבהיר כי מפלגתו תעמוד שפסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת תעבור: "המקום להתדיינות ולהסכמות בנושאים הללו הוא במשכן הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 15:54 יב בניסן התשפג

בכיר בקואליציה מציב קו אדום: בלי זה אין לנו מה לחפש שם
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנסים להגיע להסכמות: לאחר כשעתיים, הסתיימה פגישת צוותי הסיעות מטעם הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי שהתקיימה היום (ב') בבית הנשיא. השיחה הארוכה התקיימה ברוח טובה, והצדדים ביטאו בה הן את כאביהם והחששות הקיימים, והן את כוונתם הכנה לנסות ולהגיע להסכמה רחבה ככל הניתן.

בתוך כך, יו"ר ועדת הכספים ויו"ר דגל התורה, משה גפני, הבהיר בראיון למוטי קסטל בועידת "ערוץ 14" כי מפלגתו תעמוד שפסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת תעבור. "אני מעריך שהרפורמה תעבור, נעמוד על כך שתעבור פסקת ההתגברות ברוב של 61, אם לא - אין לנו מה לחפש במערכת הפוליטית אם אנחנו לא יכולים להשפיע עליה. לא חושב שייצא משהו מהשיחות בבית הנשיא, המקום להתדיינות ולהסכמות בנושאים הללו הוא במשכן הכנסת שנבחרה לשם כך", אמר גפני.

הפגישה הקודמת בבית הנשיא

הפגישה הקודמת בבית הנשיא צילום: קובי גדעון/ לע"מ

בדרך לממשלה? ביהדות התורה העבירו מסר לגנץ

נזכיר כי מאז החלו שיחות ההידברות אצל הנשיא סביב הרפורמה המשפטית, גורמים במערכת הפוליטית משוחחים האחד עם השני במטרה לגבש הסכמות נרחבות ככל האפשר. אחד מהמפגשים הללו נערך לאחרונה בין יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, ובין חבר הכנסת, משה גפני, מיהדות התורה.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השניים דנו על ענייני הרפורמה המשפטית ובתיאום עמדות סביב הפגישות אצל הנשיא, אך בדיווח ב"רשת ב" נחשף כי גפני העביר לגנץ מסרים כי היה רוצה לראות אותו בתוך הממשלה על מנת לאזן אותה מעט. על פי הדיווח, זוהי לא הפעם הראשונה שמסרים מהסוג הזה עוברים מהקואליציה לגנץ אך במחנה הממלכתי ענו בשלילה לכל ההצעות.