חריג: חבר הכנסת החרדי קיבל נזיפה ממקום לא צפוי

לאחר שח"כ מש"ס ינון אזולאי דיבר במליאה על מולדובה בהקשר שלילי, שגריר מולדובה בישראל שליגר אליו מכתב ובו גינה את דבריו: "התבטאות כל כך לא מוצדקת כלפי המדינה שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/23 19:40 יב בסיון התשפג

חריג: חבר הכנסת החרדי קיבל נזיפה ממקום לא צפוי
חה"כ ינון אזולאי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות דבריו של חבר הכנסת מטעם סיעת ש"ס, ינון אזולאי במליאת הכנסת אתמול: "עם הארץ ממולדובה", היום קיבל ח"כ מכתב מטעם שגריר מולדובה בישראל, אלכסנדר רוייטמן, בו גינה את דבריו: "התבטאות לא מוצדקת". 

"התבטאות כל כך לא מוצדקת כלפי המדינה שלי"

"שמעתי בזעזוע כי הזכרת בהקשר שלילי את המדינה שלי. לא יכולתי להתעלם מהתבטאות כל כך לא מוצדקת כלפי המדינה שלי ולהותיר את ההתבטאות הזו כצל על היחסים בין ישראל לבין מולדובה". כתב השגריר, והוסיף: "אני קורא לך להימנע מהתבטאויות מהסוג הזה בעתיד. שימוש בשפה כזו אינו מקובל במיוחד לאור מאות שנים של היסטוריה משותפת לעם היהודי ולעם המולדבי".

מכתב ששלח שגריר מולדובה לינון אזולאי

מכתב ששלח שגריר מולדובה לינון אזולאי צילום: המכתב שנשלח

נזכיר כי אתמול, במהלך דיון במליאת הכנסת, אמר ינון אזולאי ליו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן וחברי סיעתו: "עם הארץ ממולדובה, אין לך זכות לבוא לפה ולדבר על הגאון". הדברים נאמרו כתגובה על כך שליברמן ציין בנאומו שגדולי ישראל למדו מדעים, מתמטיקה ושפות, ונתן כדוגמה גם את הגאון מווילנה, שהיה בקיא בתורה ובמדעים. 

"דבריו הגזעניים מהווים פגיעה בקהילה גדולה של עולים"

בעקבות זאת, ח"כ עודד פור פנה ליו"ר הכנסת וכתב לו: "מדובר באמירות גזעניות חמורות, שלא זו בלבד שנאמרו מעל בימת הכנסת על ידי חבר כנסת כלפי חבר כנסת אחר, אלא שהדובר הוא גם יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת", ודרש לגינוי פומבי לאזולאי והדחתו מוועדת האתיקה של הכנסת. אזולאי התנצל על דבריו במליאה, והסביר: "מעשה של עם הארץ, לא בן אדם שהוא עם הארץ".