"עם הארץ ממולדובה": דרישה להדיח ח"כ מש"ס מוועדת האתיקה

במהלך דיון במליאת הכנסת, אמר ינון אזולאי כלפי אביגדור ליברמן וחברי ישראל ביתנו: "אין לך זכות לבוא לפה ולדבר על הגאון מווילנה" | יו"ר הסיעה דרש להדיחו מוועדת האתיקה, והוא התנצל

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 18:42 יא בסיון התשפג

"עם הארץ ממולדובה":  דרישה להדיח ח"כ מש"ס מוועדת האתיקה
חה"כ ינון אזולאי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות התבטאות קשה של חבר הכנסת מש"ס, ינון אזולאי, במליאת הכנסת היום (ד'), יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת עודד פורר הגיש מכתב ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בבקשה להדיחו מראשות ועדת האתיקה. בהמשך התנצל אזולאי והסביר את דבריו. 

"עם הארץ ממולדובה"

במהלך דיון במליאת הכנסת, אמר ינון אזולאי כלפי יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן וחברי סיעתו: "עם הארץ ממולדובה, אין לך זכות לבוא לפה ולדבר על הגאון". הדברים נאמרו כתגובה על כך שליברמן ציין בנאומו שגדולי ישראל למדו מדעים, מתמטיקה ושפות, ונתן כדוגמה גם את הגאון מווילנה, שהיה בקיא בתורה ובמדעים.

חבר הכנסת פורר - יו"ר הועדה

חבר הכנסת עודד פורר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"דבריו הגזעניים מהווים פגיעה בקהילה גדולה של עולים"

עודד פור פנה ליו"ר הכנסת וכתב לו: "מדובר באמירות גזעניות חמורות, שלא זו בלבד שנאמרו מעל בימת הכנסת על ידי חבר כנסת כלפי חבר כנסת אחר, אלא שהדובר הוא גם יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת. דבריו הגזעניים של ח"כ אזולאי, הראויים לכל גנאי, מהווים פגיעה בקהילה גדולה של עולים, שעלו לארץ ישראל מתוך ציונות, אהבת המולדת ואף מסירות נפש". 

"לפיכך, ברור שחבר הכנסת אזולאי לא יכול לכהן כיו"ר וועדת האתיקה של הכנסת. מדובר בוועדה שאמורה לפעול כנגד אמירות כגון אלו, ולגנותן. לאור האמור לעיל, אבקשך לגנות את דברי ח"כ אזולאי באופן פומבי וברור, ולהדיחו מתפקידו כיו"ר ועדת האתיקה של הכנסת".

כאמור, אזולאי התנצל על דבריו במליאה, והסביר: "מעשה של עם הארץ, לא בן אדם שהוא עם הארץ".