הדיל שיפתור את המשבר בין לפיד לגנץ

הרוחות באופוזיציה סוערות והמשבר סביב הוועדה לבחירת שופטים עמוק, אבל באופוזיציה מסמנים את הפתרון למשבר שנמצא במינויים נוספים שיבואו לאישור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/05/23 14:28 יא בסיון התשפג

הדיל שיפתור את המשבר בין לפיד לגנץ
גנץ עם לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע אחרי העברת תקציב המדינה, ובזמן שבקואליציה נהנים משבוע שקט, באופוזיציה הרוחות סוערות. ההחלטה של ראש האופוזיציה לפיד להעמיד את חברת מפלגתו קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים נתקלה בקשיים ובמפלגות המחנה הממלכתי והעבודה תקפו את לפיד והציגו מועמדים משלהם, אפרת רייטן ופנינה תמנו שטה. 

גנץ התפוצץ: "אני לא אקבל הודעות בתקשורת"

היחסים בין גנץ ללפיד הסלימו ביום שני עם תדרוך של גורם במחנה הממלכתי נגד לפיד וההתבטאות של גנץ נגד לפיד, "אני לא אקבל הודעות בתקשורת ויגיד היישר". בתוך כך, גורמים בכירים באופוזיציה מסמנים בשיחות סגורות את הפתרון למשבר. 

הפתרון למשבר באופוזיציה

מלבד המינוי היוקרתי לוועדה לבחירת שופטים, ביום הבחירות של הנציגה יתמנו גם נציגי הכנסת לוועדות לבחירת דיינים וקאדים, בכירים באופוזיציה החליטו שהחלטה על נציגי האופוזיציה לוועדות לבחירות שופטים דיינים וקאדים תתקבל במקביל, וייתכן שבמסגרת השיחות יושג דיל בהסכמות וכך ירצו ביש עתיד את גנץ או מיכאלי באמצעות חלוקת התפקידים, כך על פי גורמים באופוזיציה. 

קארין אלהרר, מועמדת יש עתיד

קארין אלהרר, מועמדת יש עתיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החשש של גנץ - הפחד ביש עתיד

באופוזיציה עדיין ישנו אי רמון הדדי, ביש עתיד ובעבודה חוששים ממצב שבו גנץ ימנה את תמנו שטה באמצעות דיל עם הליכוד, בין היתר משום שנציגי כחול לבן יהיו נציגים "נוחים" עבור הקואליציה. מנגד, במחנה הממלכתי חוששים ממקרה קיצון בו אנשי לפיד יסגרו דיל עם הח"כים הערביים בתמורה למינויים לוועדה לבחירת קאדים. היום אחר הצהריים יפגשו גנץ ולפיד בניסיון ליישר את ההדורים ולהגיע להסכמות.