הח"כ הסרוג הודיע: "אצעד במצעד הגאווה בירושלים"

חבר הכנסת משה טור פז הודיע כי גם השנה יצעד במצעד הגאווה בירושלים והסביר: "אצעד, עבור כל התלמידים שלי, עבור החברה הדתית, עבור מי שעדיין בארון" | מצעד הגאווה בירושלים ייערך ביום חמישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 19:11 י בסיון התשפג

הח"כ הסרוג הודיע: "אצעד במצעד הגאווה בירושלים"
מצעד הגאווה בירושלים, ארכיון, צילום: Gili Yaari/Flash90

יגיע למצעד הגאווה: ביום חמישי, ייערך בירושלים מצעד הגאווה, חבר הכנסת משה 'קינלי' טור פז הודיע היום (ג') כי גם השנה ייקח חלק במצעד. חבר הכנסת מיש עתיד כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "גם השנה אצעד בירושלים, מתוך הציווי 'לא תוכל להתעלם' שבתורה".

"פגשתי שם כמה תלמידות ותלמידים שלי"

בפוסט הפייסבוק כותב חבר הכנסת: "לפני שבע שנים נרצחה בתו של חבר שלי, אורי מהמילואים. שירה בנקי קראו לה. היא צעדה במצעד הגאווה בירושלים יחד עם חבר שיצא מהארון באותה תקופה. שם היא נרצחה". הוא מוסיף כי "שנה אחרי הרצח, צעדנו שם לראשונה. פגשתי שם כמה תלמידות ותלמידים שלי לשעבר כשכיפות על ראשיהם, כשהם לא מתביישים במי שהם, כשהם שלמים עם עצמם".

משה קינלי טור פז

משה קינלי טור פז, יגיע למצעד הגאווה.  צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שירה בנקי ז"ל נרצחה משום שהייתה שם למען חבר

חבר הכנסת טור פז מוסיף ומסביר מדוע יצעד במצעד הגאווה הירושלמי: "גם השנה אצעד בירושלים, מתוך הציווי: 'לא תוכל להתעלם' שבתורה. בגלל ששירה בנקי ז"ל נרצחה משום שהייתה שם למען חבר, בגלל שגם ב-2023 יש אנשים שעבורם הומו זה קללה, שלהט"ב זה משהו שצריך לפגוע בו. אני אצעד, עבור כל התלמידים שלי, עבור החברה הדתית, עבור מי שעדיין בארון ולא יודע שאפשר אחרת". חבר הכנסת קרא לעוד אנשים להגיע למצעד: "אני קורא גם לכם לבוא ולצעוד איתי, יום חמישי בירושלים, נתראה שם".

אורי ושירה בנקי

שירה בנקי ז"ל יחד עם אביה אורי. צילום: משפחת בנקי