פרסום ראשון מתן כהנא מתכוון להתמודד על מקום בוועדה היוקרתית - בתנאי אחד

לקראת בחירת נציגי הכנסת לוועדות לבחירת שופטים ודיינים, שר הדתות לשעבר חבר הכנסת מתן כהנא מתכוון להגיש את מועמדותו לוועדה למינוי דיינים - אחרי שפעל רבות בנושא בממשלה הקודמת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/05/23 17:39 י בסיון התשפג

מתן כהנא מתכוון להתמודד על מקום בוועדה היוקרתית - בתנאי אחד
כהנא., צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

בעוד כשבועיים יתכנסו חברי הכנסת לישיבה מיוחדת במהלכה ייבחרו נציגי הכנסת לוועדות לבחירת שופטים, דיינים וקאדים. חברי הכנסת יכולים כבר עכשיו להגיש את מועמדותם לוועדות השונות, ושני חברי אופוזיציה יקבלו תפקיד יוקרתי וייכנסו לוועדות לוועדות לבחירת שופטים ודיינים, אחד לכל ועדה. 

מתן כהנא מעוניין בתפקיד - אבל הסיכויים נמוכים

ל"חדשות כיפה" נודע כי שר הדתות לשעבר מתן כהנא מתכוון להתמודד על נציגות בוועדה למינוי דיינים, אבל רק אם הוא לא ייבחר לוועדה לבחירת שופטים, זאת לאחר שמו הוזכר כנציג אפשרי של האופוזיציה לוועדה. נציין כי החוק דורש כי בוועדה יהיו חבר וחברת כנסת, מה שאומר שככל הנראה מועמדותו תיתקל בקשיים כי נציגת האופוזיציה תהיה אישה, בעקבות כוונת הקואליציה למנות מטעמה חבר כנסת. 

כהנא: "אף אחד לא יפסל יותר בגלל צבע כיפה"

אם ייבחר, כהנא יחזור אל מקומו הטבעי אחרי שבכהונתו כשר דתות הוא פעל רבות בנושא מינוי הדיינים ואף הודיע בזמן שהיה שר דתות, "בעזרת השם נביא לבחירת דיינים נפלאים ומסורים לעם ישראל אשר יבחנו רק לפי מידת התאמתם לתפקיד. אף אחד לא יפסל יותר בגלל צבע כיפה, בית מדרש או ארץ מוצא".

הרכב הוועדה לבחירת דיינים:

  • שלושה שרים: מלכיאלי, סטרוק ואמסלם
  • שני חברי כנסת, אחד מדגל התורה ואחת מהאופוזיציה
  • ארבעה דיינים שני הרבנים הראשיים ושני דיינים מבית הדין הגדול שיבחרו על ידי בית הדין
  • שני עורכי דין שנבחרו על ידי לשכת עורכי הדין
  • שתי טוענות רבניות