פרסום ראשון דודי אמסלם ועוד ארבעה - אלו הפוליטיקאים שיבחרו את הדיינים

במקביל לוועדה לבחירת שופטים, בקואליציה מרכיבים בימים אלה ועדה חשובה שתקבע מי יהיו הדיינים החדשים | שר הדתות מלכיאלי יוביל את הוועדה - כל הפרטים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/05/23 15:58 י בסיון התשפג

דודי אמסלם ועוד ארבעה - אלו הפוליטיקאים שיבחרו את הדיינים
מיכאל מלכיאלי עם דודי אמסלם , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבועיים הקרובים תמנה הקואליציה את נציגי הכנסת לוועדות לבחירת שופטים, דיינים וקאדים. בזמן שרוב תשומת הלב מופנת לוועדה למינוי שופטים, מתחת לפני השטח התחילו בקואליציה להרכיב את הוועדה החשובה למינוי דיינים והיום (ג') אנחנו מפרסמים לראשונה מי יהיו נציגי הקואליציה בוועדה. 

השרים שיהיו בוועדה החשובה

ל"חדשות כיפה" נודע כי הוועדה, שבה ישנם חמישה פוליטיקאים, תכלול ארבעה נציגי קואליציה: שר הדתות מיכאל מלכיאלי שאף יעמוד בראש הוועדה, שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק, השר דודי אמסלם וחבר כנסת מסיעת דגל התורה, כאשר שמו של חבר הכנסת אליהו ברוכי עלה בשיחות סגורות.

בנוסף, בקואליציה החליטו לכבד את הנוהג ולמנות ח"כית מהאופוזיציה לוועדה למינוי דיינים ולא לשמור את שני המינויים אצלם. הבחירות לוועדה יהיו יחד עם הבחירות לוועדה לבחירת שופטים בתאריך ה-14.6 וחברי הכנסת יכולים כבר עכשיו להגיש את מועמדותם. בקואליציה משאירים את ההחלטה מי תהיה נציגת האופוזיציה לחברי האופוזיציה, גנץ ולפיד יצטרכו להכריע בעניין. 

הרכב הוועדה לבחירת דיינים:

  • שלושה שרים: מלכיאלי, סטרוק ואמסלם
  • שני חברי כנסת, אחד מדגל התורה ואחת מהאופוזיציה
  • ארבעה דיינים שני הרבנים הראשיים ושני דיינים מבית הדין הגדול שיבחרו על ידי בית הדין
  • שני עורכי דין שנבחרו על ידי לשכת עורכי הדין
  • שתי טוענות רבניות