סמוטריץ' עונה לליברמן: "לא נקפת אצבע כשהיית שר הביטחון"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' התייחס לדבריו של ליברמן לחדשות כיפה וטען כי הוא לא עשה כלום בזמן שכיהן כשר בממשלות הקודמות: "אנחנו עובדים קשה כדי לנסות להוציא אבנים מהבאר שמשוגעים לפנינו זרקו פנימה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/05/23 22:46 ט בסיון התשפג

סמוטריץ' עונה לליברמן: "לא נקפת אצבע כשהיית שר הביטחון"
סמוטריץ' , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו שהתקיימה היום (ב'), יו"ר הסיעה, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, ענה לשאלת חדשות כיפה לגבי הבניה המחודשת של ישיבת חומש על אדמות מדינה ובירך על חיזוק ההתיישבות אך מנגד סיפר על עקירת חורש ביישוב נוקדים, וטען כי סמוטריץ' "תופש צד יחד עם הפלשתינים". בתגובה לדבריו, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר לחדשות כיפה כי בזמן שליברמן כיהן כשר בממשלות הקודמות הוא לא עשה מאומה למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל.

בתחילת דבריו, אמר שר האוצר כי ליברמן כיהן כשר בממשלה בזמן שהצו נגד החורש בנוקדים יצא. "קראתי את מכתבו המשעשע של ליברמן שהיה שר ביטחון בתקופה שהצו הדרקוני והנורא והאיום הזה חוקק. הוא היה שר האוצר בקדנציה שבה הוצא הצו הספציפי הזה לחורשה הספציפית הזאת בנוקדים והיה שר אוצר שבתקופתו הוצגה עמדת המנהל האזרחי דאז באותו הליך משפטי שנמצא בבג"ץ", אמר סמוטריץ'.

"לא נקף אצבע במשמרת שלו כשר הביטחון"

סמוטריץ' טען כי הממשלה הנוכחית עובדת קשה כדי לתקן את הטעויות של הממשלה הקודמת "אנחנו משנים מדיניות רוחב, ואנחנו עובדים קשה כדי לנסות להוציא אבנים מהבאר שמשוגעים לפנינו זרקו פנימה. לומר שאת כל הבעיות אנחנו יכול לפתור כעת? זה תיק משפטי מורכב מכיוון שהוצגו בו עמדות מדינה קודמות לא בתקופתי ולא במשמרת שלי. יש ההתפתחות טובה בתיק ההוא ואני לא רוצה לפרט", אמר שר האוצר.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסיום דבריו, ציין סמוטריץ' כי ליברמן לא עשה מאומה למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל בזמן שהיה שכיהן כשר בממשלות הקודמות.  "אני מאוד שמח על החיזוקים של ליברמן. שלושים ארבעים שנה הוא פה בפוליטיקה ולא נקף אצבע במשמרת שלו כשר הביטחון. שמעתי ששאלו אותו על דברים שעשה במשרד הביטחון בקדנציה הקודמתו הוא אמר 'אני שר אוצר ואני לא מתערב בביטחון'. אנחנו בהחלט משנים את זה. בעזרת ה' יהיה הרבה טוב ביהודה ושומרון בשנים הבאות".