ליברמן מתפוצץ על סמוטריץ' ומאגף מימין: "תופס פה צד עם הפלשתינים"

ליברמן סיפר לחדשות כיפה כי שלח מכתב לסמוטריץ' בנוגע להריסת חורשה ביישוב נוקדים ותקף את המנהל האזרחי: "איך על סמך תביעה פלשתינית לא מבוססת מחליטים לעקור חורשה בתוך היישוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 15:07 ט בסיון התשפג

ליברמן מתפוצץ על סמוטריץ' ומאגף מימין: "תופס פה צד עם הפלשתינים"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו שהתקיימה היום (ב'), יו"ר הסיעה, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, ענה לשאלת חדשות כיפה לגבי הבניה המחודשת של ישיבת חומש על אדמות מדינה במהלך הלילה האחרון בתמיכת הקואליציה. בתגובה בירך חבר הכנסת על חיזוק ההתיישבות, אבל מנגד סיפר על עקירת חורש ביישוב נוקדים, וחשף חורים רבים בעתירה הפלשתינית נגד היישוב.

"תביעה לא מבוססת ולא תואמת את המסמכים"

"אני מברך את כל חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, אבל גם היום הגיעו צווים ליישוב נוקדים לעקור כדי לעקור את החורשה" אמר ליברמן. "זה כבר פעם שנייה לאותו יישוב. אני שלחתי מכתב לשר הממונה על המנהל האזרחי, בצלאל סמוטריץ', שזה לא מסתדר לי- איך על סמך תביעה פלשתינית לא מבוססת מחליטים לעקור חורשה בתוך היישוב", והאשים את המנהל: "תופש צד יחד עם הפלשתינים". עוד תקף: "באמת תביעה לא מבוססת ולא תואמת את המסמכים. דבר מוזר ביותר, ושיתחילו באמת לעשות סדר".

המכתב ששיגר ליברמן לסמוטריץ

המכתב ששיגר ליברמן לסמוטריץ' צילום: ללא

במכתב ששלח ליברמן לסמוטריץ', תיאר את תמונת המצב בנוקדים: "השבוע דן בג"ץ בעתירה של ארגון שמאל ומספר פלסטינים מאזור גוש עציון, בדרישה לעקור מאות עצים בחורשה הצמודה לבתי תושבים ביישוב נוקדים ולמסור את השטח, כ-14 דונם, לעותרים הפלשתינים".

עוד חשף פרטים נוספים מהעתירה מלאת החורים: "לפי פרסומים, היישוב הציג בבית המשפט תרגומים שהזמין של מסמכי הבעלות כביכול שהציגו העותרים, לאחר שהעותרים הגישו אותם לביהמ"ש בערבית, ללא תרגום. התרגום גילה, כי אף לא אחד משמות העותרים מופיע במסמכים הללו", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

סמוטריץ

סמוטריץ' במסיבת העיתונאים על חוק הארנונה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"אל לנו לאפשר דין אחד ליהודים ודין אחר לפלסטינים"

"להבנתי מהשתלשלות האירועים, המנהל האזרחי בחר במודע להתעלם לחלוטין מעובדות אלו. כשנשאל בא כוח המנהל האזרחי בבית המשפט באשר לזיקת העותרים לקרקע, טען שהדברים נבחנו וכי נמצאה זיקה, עם זאת ב"כ המנהל סירב להסביר איזו זיקה ולהגיב לממצאי התרגום". לדבריו: "בא כוחו של המנהל הודה בדיון שהצו המדובר, צו סילוק פולשים, מופעל במקרים נדירים בלבד, וסירב להסביר למה הוצא בעניין היישוב נוקדים".

ליברמן פנה לסמוטריץ', וכתב: "מתוקף תפקידך כאחראי על המנהל האזרחי ופעולותיו, אני דורש את התערבותך המידית לביטול הצו המאפשר את מסירת השטחים". וסיים את מכתבו במילים, "אל לנו לאפשר דין אחד ליהודים ודין אחר לפלשתינים".