פרסום ראשון החוק החדש של טלי גוטליב: שרים יוכלו לקנוס את העובדים שלהם

חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, מקדמת חוק חדש שיאפשר לשר בממשלה ולמנכ"ל משרדו לקנוס עובד שעבר על עבירת משמעת בסכום של עד 1,500 שקל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/05/23 20:46 ט בסיון התשפג

החוק החדש של טלי גוטליב: שרים יוכלו לקנוס את העובדים שלהם
טלי גוטליב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, מקדמת חוק חדש שיאפשר לשרים בממשלה לקנוס עובד שעבר על עבירת משמעת בסכום של עד 1,500 שקל והשעיה ממקום העבודה ללא תשלום שכר לתקופה שלא תעלה על שלושה ימי עבודה. החוק הונח היום (ב') על שולחן הכנסת.

בדברי ההסבר נכתב כי החוק נועד לשפר את אפקט ההתרעה של השר והמנכ"ל. "על מנת לשפר את האפקט הרתעתי של השירות הציבורי, ולצד זאת לשמור על זכותו של עובד לקבל הכרעה בהליך משמעתי, מוצע ליתן בידי שר או מנכ"ל סמכויות ענישה נוספות על אלה הקבועות כיום בחוק".

"הוספת אמצעי משמעת לסמכויותיו של השר יתנו מענה לקושי העולה מכך"

כאמור, במסגרת החוק יתווספו שתי סמכויות ענישה לשר ולמנכ"ל. "לפיכך, מוצע כי בשל מעשה או מחדל של עובד שיש בהם משום עבירת משמעת, יתווספו לשר ולמנכ"ל שתי סמכויות ענישה נוספות: הטלת קנס כספי נמוך בשיעור שלא יעלה על 1,500 שקלים חדשים והשעיה ממקום העבודה ללא תשלום שכר לתקופה שלא תעלה על שלושה ימי עבודה".

ישיבת הממשלה בשדרות |

ישיבת הממשלה בשדרות | צילום: חיים צח, לע"מ

בסוף הצעת החוק, צוין כי הוא ייתן מענה לקושי של השרים לטפל בענייני משמעת במשרדם. "הוספת אמצעי משמעת לסמכויותיו של השר יתנו מענה לקושי העולה מכך שהטיפול בתלונות לענייני משמעת לוקח זמן רב ובתוך כך תקל על העומס באגף המשמעת של שירות המדינה שיוכל לטפל בזריזות גבוהה יותר בתלונות ברמת חומרה גבוהה יותר".