בדרך לשביתה נוספת: אסיפת עובדים סוערת במשרד החוץ

לאחר הקפאת סכסוך העבודה החריף במשרד החוץ לטובת ניהול משא ומתן, באסיפת עובדי משרד החוץ הוחלט לפתוח בעיצומים לקראת שביתה: "עת למעשים ולא לדיבורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 13:23 ט בסיון התשפג

בדרך לשביתה נוספת: אסיפת עובדים סוערת במשרד החוץ
משרד החוץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרמה במשרד החוץ - באסיפת עובדים הבוקר התקבלה החלטה על פתיחה בעיצומים לקראת שביתה: אחרי חודשים ארוכים של הקפאת סכסוך העבודה החריף במשרד החוץ לטובת ניהול משא ומתן, התכנסו הבוקר עובדי משרד החוץ והתעדכנו מחברי ועד העובדים על "קיפאון וסחבת" שנוקט משרד האוצר. העובדים הצביעו על חזרה מידית לסכסוך העבודה והסמיכו את הוועד לנקוט עיצומים במשרד עד לשביתה מלאה. "כבר חשבנו שזה מאחורינו אבל במשרד האוצר מפרשים את הרצון הטוב כחולשה".

רגע לפני חופשות הקיץ - משרד החוץ בדרך חזרה לעיצומים עד כדי שביתה מלאה. בתום אסיפת עובדים סוערת שהתקיימה הבוקר (שני), אחד המשרדים החשובים ביותר לתפקוד המדיני של ישראל ולשירות האזרחים בחו"ל מאיים לשוב לאווירת הכאוס ששלטה בו בתקופת הממשלה הקודמת.

"אנו בפתחם של עיצומים וחלילה שביתה במשרד"

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "זהו עת למעשים ולא לדיבורים. ההחלטות שהתקבלו באסיפת העובדים מחייבות את וועד העובדים ואנו נפעל בהתאם למחויבות שלנו כלפי עובדי משרד החוץ. אנו בפתחם של עיצומים וחלילה שביתה במשרד, שיכולים להימנע אם יתעשתו כלל הגורמים הרלוונטיים שאמורים להיות חתומים על ההסדר". העובדים הזכירו את דרישותיהם: "הפסקת ההעסקה הפוגענית במשרד ושחיקת זכויות העובדים".

אלי כהן הגיע לביקור מדיני בשבדיה

אלי כהן הגיע לביקור מדיני בשבדיה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ההחלטה הגיעה למרות פעילותו של שר החוץ אלי כהן מול משרד האוצר והנציבות. בתחילה נראה היה כי המו"מ יסתיים כבר לפני חודשים, אך לטענת העובדים המגעים תקועים בגלל סחבת של משרד האוצר ופתרון לא נראה באופק. 

מאז נכנס שר החוץ אלי כהן לתפקידו, נראה כי יש התקדמות בנושא. בהרמת הכוסית במשרד לרגל חג הפסח, הודיע שר החוץ אלי כהן על הקצאת 55 מיליון שקלים מתקציב המשרד לטובת ההסכם. בוועד העובדים גילו סבלנות לתהליך, שנמשך חודשים ארוכים, אולם לדבריהם, "באחרונה התברר כי גורמים במשרד האוצר תוקעים את התהליך ומונעים הגעה להסכם, שיפתח דף חדש ביחסי העבודה במשרד".