ההחלטה של נתניהו: בגלל לחץ בין לאומי

בעקבות לחץ אמריקאי ואירופאי: הממשלה לא תדון בזמן הקרוב בחוק שמטיל מס על עמותות שמקבלות סיוע מממשלות זרות | על פי ההצעה - 65% מס ייגבו מתרומות שיתקבלו ממדינות זרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/23 22:52 ז בסיון התשפג

ההחלטה של נתניהו: בגלל לחץ בין לאומי
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהופעל לחץ בין -לאומי, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (שבת) לעצור את חקיקת "חוק  העמותות", חוק שנועד לגבות מיסים מתרומות של מדינות זרות לארגונים ועמותות בישראל, שאמור היה לעלות מחר לדיון.

על פי הצעת החוק: 65% מס על תרומות ממדינות זרות

את החוק יזם חבר הכנסת אריאל קלנר מסיעת הליכוד, והצעתו הייתה אמורה לעלות מחר לדיון בוועדת השרים לחקיקה. לפי ההצעה, תרומות שיתקבלו מטעם ממשלות זרות לא יוכרו כתרומות ממוסד ללא מטרות רווח. כתוצאה מכך 65% מסך התרומה ייגבה כמס, ויבוטלו זיכויי המס של המדינות התורמות. יש לציין כי חוק כזה עשוי לפגוע בארגוני שמאל ועמותות פרו-פלשתיניות, זו אינה הפעם הראשונה שהצעת חוק כגון זו נבלמת על ידי גורמים בין לאומיים.

השר אלי כהן, נתניהו תוקף את הצעתו

השר אלי כהן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בנוסף, בסוף השבוע האחרון, שר החוץ של בריטניה ג'יימס קלברלי ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק פנו אישית לשר החוץ אלי כהן בנושא חוק העמותות, וביקשו ממנו שיעצור את חקיקתו, כך דווח ב- ynet. בתגובה, שר החוץ תקף את עמיתיו על התערבותם בענייניה הפנימיים של ישראל ובסוגיית הסכסוך הישראלי-פלשתיני.