רגע לפני התקציב: יועמ"ש האוצר עוצר המענק לאברכים

לאחר שראש הממשלה סיכם עם השר גולדקנופף על התוספת של 250 מיליון שקלים, עוצר היועמ"ש של משרד האוצר את העברת הכספים במועדם. בחוות הדעת מסביר היועמ"ש: אפשר לשלם רק באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 17:48 ג בסיון התשפג

רגע לפני התקציב: יועמ"ש האוצר עוצר המענק לאברכים
גולדקנופף, היועמ"ש תוקע את הסיכומים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר הסיכומים: השבוע שלפני התקציב, הביא איתו לא מעט עימותים בתוך הקואליציה עצמה, כאשר אחד מהם היה האיום של אגודת ישראל והדרישה לתקצוב נוסף. לאחר משא ומתן בין שר השיכון גולדקנופף וראש הממשלה נתניהו, הגיעו השניים לסיכום על תוספת של250 מיליון שקלים שאמורים יהיו להיכנס ב-1 ביוני. עתה, יועמ"ש משרד האוצר מטרפד את העברת הכספים.

רק בתנאי שיישאר עודף תקציבי

בחוות דעתו, קובע יועמ"ש משרד האוצר אסי מסינג, כי לא ניתן יהיה לשלם את המענק שסוכם בתאריך שנקבע וכי הוא יוכל לעבור רק החל מה-1 באוקטובר ובכל מקרה, רק בתנאי שיישאר אכן עודף תקציבי לטובת העניין. למרות הדחייה של יועמ"ש האוצר, לא צפויים קשיים בהשצבעות על התקציב.

נתניהו, המענק לאגודה יתעכב. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסכם עם אגודת ישראל

בהתאם להסכם הוחלט כי מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח. העלות - עד 250 מיליון שקלים. בהתאם לסיכום עם אגודת ישראל, אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הם יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי. עתה כאמור, דוחה היועמ"ש באוצר את העברת הכספים במועדם.