שעות בודדות לפני ההצבעה על התקציב: באופוזיציה ממשיכים לתקוף

במליאת הכנסת נערכים נאומים של התמוכים והמתנגדים לתקציב המדינה ובאופוזיציה ממשיכים לתקוף את חלוקת התקציבים ליהדות התורה ועוצמה יהודית | גלעד קריב נגד שיעורי "זהות יהודית": "כספים קואליציוניים של הדתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 13:26 ג בסיון התשפג

שעות בודדות לפני ההצבעה על התקציב: באופוזיציה ממשיכים לתקוף
מליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שהממשלה הצליחה להגיע להסכמות ביחס לחלוקת תקציב המדינה, ולקראת ההצבעות על אישורו במליאה הערב (ג'), כעת מתקיימים בכנסת נאומים בעד ונגד התקציב לשנים 2023 - 2024. בעוד בקואליציה מרוצים מכך שמסגרת התקציב נשמרה בהסכמים עם בן גביר וגולדקנופף, באופוזיציה ממשיכים לתקוף את חלוקת הכספים המסתמנת. 

"אנחנו לא מבקשים שצעירים חילונים בשנות שירות ילמדו תרבות יהודית"

במהלך נאומו בכנסת יצא ח"כ גלעד קריב נגד שיעורי "זהות יהודית" בבתי הספר החילונים. "בבית הספר של הבת שלי לא צריכה להיות בת שירות לאומי בוגרת אולפנה שתלמד יהדות, שממומנת בחינם ע"י משרד החינוך בכספים קואליציוניים של הדתה" אמר ח"כ קריב. עוד תקף: "אנחנו לא מבקשים שצעירים חילונים בשנות שירות ילמדו תרבות יהודית עברית בגרסה החילונית אצל ילדיך בבתי הספר".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו על הסיכומים עם בן גביר וגולדקנופף: "מחיר הכניעה היומי של נתניהו: 500,000,000 ש"ח".

גם ליברמן, פרסם ציוץ זועם בחשבון הטוויטר שלו, וסיפר כי פנה ליועמש"ית בנושא: "בעקבות ההסכם הבלתי חוקי שנחתם הבוקר בין רה"מ נתניהו לבין סיעת יהדות התורה, פניתי בשם סיעת ישראל ביתנו ליועמ"שית על מנת שתעצור את הביזיון ותורה לחשב הכללי שלא לקיים הנחיות תשלום כאמור בהסכם"