המכשולים הוסרו, הממשלה בדרך לאישור התקציב

לאחר שהמשברים בקואליציה סביב תקציב המדינה נפתרו, הערב צפויה להתקיים ההצבעה על אישור חוק התקציב | באופוזיציה תוקפים את הסיכומים שהושגו: "הסכם בלתי חוקי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 07:24 ג בסיון התשפג

המכשולים הוסרו, הממשלה בדרך לאישור התקציב
מליאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדרך לאישור התקציב: לאחר שהקואליציה פתרה את המכשולים המרכזיים שעמדו בדרכה לחקיקת התקציב, וסמוטריץ' ונתניהו הגיעו להסכמות עם שר השיכון גולדקנופף והשר לביטחון לאומי בן גביר, הערב (ג') ההצבעות על התקציב במליאה עתידות להתחיל. אם המהלך יתנהל כצפוי, עד ליום רביעי הקרוב תקציב המדינה לשנים 2023 -2024 יעבור. נזכיר כי במידה והקואליציה לא תצליח להעביר את התקציב עד ל-29.5 שיחול ביום שני בשבוע הבא, הכנסת תפוזר אוטומטית והמערכת הפוליטית תצא לבחירות.

כאמור, בקואליציה צלחו אמש שני מכשולים משמעותיים בדרך לאישור תקציב המדינה בכנסת. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיע להסכמות עם שר השיכון, יצחק גולדקנופף, על גובה הסכום הנוסף שיקבלו האברכים ובכך קיבל באופן סופי את תמיכת יהדות התורה בתקציב המדינה.

 גם המשבר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נפתר, כשסוכם שמשרד הגליל והחוסן הלאומי יקבל תוספת תקציב של 250 מיליון שקלים בשנת 2024, כאשר המקור התקציבי יהיה מתוך עודפי התקציב של כל משרדי הממשלה לשנת 2023.

סמוטריץ

סמוטריץ' וגולדקנופף צילום: Noam Revkin/Flash90 Tomer Neuberg/Flash90

באופוזיציה תוקפים את התקציב

בעוד בקואליציה בירכו על ההסכמים שהושגו, האופוזציה במשיכה לתקוף את הסכמי התקציב על במת המליאה בכנסת עד השעות הקטנות של הלילה. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו על הסיכומים עם בן גביר וגולדקנופף: "מחיר הכניעה היומי של נתניהו: 500,000,000 ש"ח".

גם ליברמן, פרסם ציוץ זועם בחשבון הטוויטר שלו, וסיפר כי פנה ליועמש"ית בנושא: "בעקבות ההסכם הבלתי חוקי שנחתם הבוקר בין רה"מ נתניהו לבין סיעת יהדות התורה, פניתי בשם סיעת ישראל ביתנו ליועמ"שית על מנת שתעצור את הביזיון ותורה לחשב הכללי שלא לקיים הנחיות תשלום כאמור בהסכם"