הח"כ הערבי במתקפה על הציונות הדתית: הם אלו שמוצצים את התקציב

חבר הכנסת אחמד טיבי, תקף מעל בימת הכנסת את הציונות הדתית וטען כי הם אלו "שמוצצים" את התקציב: "החרדים מותקפים והם לא, למה? כי ההם משרתים בצבא ואלה לא?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 20:50 ב בסיון התשפג

הח"כ הערבי במתקפה על הציונות הדתית: הם אלו שמוצצים את התקציב
אחמד טיבי | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך השבוע האחרון, המגזר החרדי מצא את עצמו תחת מתקפה ציבורית, לאחר שנציגיו בכנסת הציבו אולטימטום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במטרה להגדיל את הכספים המיועדים להם במסגרת התקציב ועוררו סערה גדולה. בתוך כך, חבר הכנסת אחמד טיבי תקף הערב (ב') מעל בימת הכנסת את הציונות הדתית וטען כי הם אלו "שמוצצים" את התקציב ולא המגזר החרדי.

"במי כן צריך למקד את ההתקפות כי הוא באמת מוצץ את התקציב? הציונות הדתית, במתנחלים. כמה תקציב הם מקבלים, תבדקו את הסעיפים, לא של החרדים, של הציונות הדתית. אבל שימו לב, החרדים מותקפים וההם לא. למה? כי ההם משרתים בצבא ואלה לא?", אמר טיבי מעל בימת הכנסת.

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גפני: "הנכדה שלי לומדת את מקצועות הליבה ויותר מתלמיד חילוני"

נזכיר כי הבוקר החלו הדיונים על חוק התקציב, לקראת אישורם הצפוי בקריאה השנייה והשלישית ביום רביעי. הדיונים נפתחו בהצגת חוק תקציב המדינה וחוק ההסדרים על ידי יו"ר כספים, חבר הכנסת משה גפני.

משה גפני, מתיחות בקואליציה

משה גפני, מתיחות בקואליציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גפני התייחס למחאה נגד הציבור החרדי. "הנכדה שלי לומדת את מקצועות הליבה ויותר מתלמיד חילוני, מכיוון שהיא לומדת גם את הליבה של היהדות", סיפר על נכדתו שעובדת בהייטק. על קרן הארנונה אמר:""מדובר בקרן שאם תגשים את תכליותיה היא יכולה לסייע גם לרשויות חלשות, וגם לשפר את בעיית הדיור".

גם ח"כ יעקב אשר התייחס במליאת הכנסת לביקורת כלפי המגזר החרדי. "אני פונה לאזרחי ישראל, תעצרו את מערכת ההסתה הבלתי מוצדקת, הבלתי נכונה, שלא מבוססת על אמת. תגידו לפוליטיקאים שיבואו עם עשיה ולא רק עם השמצות".