"אף עקום": אחרי הגינוי לבן גביר, צביקה פוגל עוקץ את האמריקאים

לאחר שמשרד החוץ האמריקאי הוציא הודעת גינוי על עליית בן גביר להר הבית, צביקה פוגל מגיב להודעה: "האמריקנים מאוד רוצים שתי מדינות לשני עמים, ואנחנו בעוצמה יהודית לא רוצים לראות דבר כזה קורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 08:59 ב בסיון התשפג

"אף עקום": אחרי הגינוי לבן גביר, צביקה פוגל עוקץ את האמריקאים
צביקה פוגל , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת צביקה פוגל התראיין הבוקר (ב') בראיון ל103FM, והגן על ראש מפלגתו השר לביטחון פנים איתמר בן גביר כשהגיב לגינוי משרד החוץ האמריקאי על עלייתו אמש של השר להר הבית. בראיון  טען חבר הכנסת שלא צריך להתרגש מהגינוי האמריקאי, והוסיף כי לדעתו רצונה של ארצות הברית לא תמיד זהה לאינטרס הישראלי.

חבר הכנסת: "אז יהיה להם אף עקום"

"האמריקנים מאוד רוצים שתי מדינות לשני עמים", אמר פוגל והמשיך, "ואנחנו בעוצמה יהודית לא רוצים לראות דבר כזה קורה, לכן כל פעם שנדבר על ריבונות האמריקנים יעקמו את האף. איך אמר בגין בזמנו? 'אז יהיה להם אף עקום'".

כאמור, הבוקר גינה משרד החוץ האמריקאי את עלייתו להר ואת ביטול חוק ההתנתקות בהודעה רשמית שהוציא. את עלייתו של של בן גביר להר הבית, כינה "פרובוקטיבי", וטען כי, "אין להשתמש במרחב הקדוש הזה למטרות פוליטיות, ואנו קוראים לכל הצדדים לכבד את קדושתו". מלבד זאת ציין דובר משרד החוץ האמריקאי את עמדתה הכללית של ארה"ב ביחס להר הקדוש, כשאמר: "עמדת ארצות הברית ארוכת השנים בתמיכה בסטטוס קוו ההיסטורי באתרים הקדושים של ירושלים", והדגיש כי ירדן אמורה להיות אמונה על שמירת המקומות הקדושים למוסלמים בירושלים.

בן גביר בהר הבית

בן גביר בהר הבית צילום: תקשורת עוצמה יהודית

משרד החוץ: "אין להשתמש במרחב הקדוש הזה למטרות פוליטיות"

כזכור אמש עלה השר לביטחון פנים להר הבית, לאחר ארבעה חודשים שלא עלה. במהלך העלייה העביר מסר לראש הממשלה כשאמר "שמח לעלות להר הבית, המקום הכי חשוב לעם ישראל. צריך להגיד שהשוטרים עושים כאן עבודה נפלאה ושוב מוכיחים מי בעלי הבית בירושלים. כל האיומים של החמאס לא יעזרו, אנחנו בעלי הבית על ירושלים ועל ארץ ישראל כולה".