בכירים בקואליציה נגד בן גביר וגולדקנופף: "שיח איומים חסר אחריות"

בעוד גולדקנופף ובן גביר מאיימים בהפלת הממשלה בשל המתיחות סביב תקציב המדינה, בכירים בקואליציה לחדשות כיפה: "אין לנו פריווילגיה לפרוץ את המסגרות של התקציב. שיח איומים על הפלת ממשלת הימין הוא חסר אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 17:59 א בסיון התשפג

בכירים בקואליציה נגד בן גביר וגולדקנופף: "שיח איומים חסר אחריות"
צילום: Ben Hakoon/Flash90

המאבקים על תקציב המדינה: נכון לעכשיו בגזרת אגודת ישראל ועוצמה יהודית אין התקדמות, עדיין לא נקבעה פגישה עם נתניהו או סמוטריץ' בניסיון לפתור את משבר כספי החינוך ואת המשבר בנגב והגליל- יומיים לפני תחילת ההצבעות. מוקדם יותר היום אומרים גורמים באגודת ישראל כי גולדקנופף עדיין מאיים להתפטר היום אם לא תהיה התקדמות עם התקציב שהוא דורש. הסיבה היא שרק אם יתפטר היום ההתפטרות תיכנס לתוקף לפני תחילת ההצבעות על התקציב.

 "אין לנו פריווילגיה לפרוץ את המסגרות של התקציב"

בתוך כך, גורמים בכירים בקואליציה אמרו היום (א') לחדשות כיפה כי, "אין לנו פריווילגיה לפרוץ את המסגרות של התקציב". לדבריהם: "נעשתה עבודה מקצועית מול השותפות הקואליציוניות ושיח איומים על הפלת ממשלת הימין הוא חסר אחריות".

נתניהו, הבהרה אחר הבהרה

נתניהו, הבהרה אחר הבהרה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו על התקציב: "חייבים להעביר את תקציב המדינה"

נזכיר כי מוקדם יותר הבוקר,  בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת שהתקיימה במנהרות הכותל, התייחס ראש הממשלה נתניהו לאיומים של שותפיו הקואליציוניים ואמר כי התקציב חייב לעבור. "למען ביטחוננו ועתידנו אנחנו חייבים להמשיך לקיים את הממשלה", פתח נתניהו את דבריו, "כדי להמשיך לקיים את הממשלה הלאומית - חייבים להעביר את תקציב המדינה. תמיד יש ויכוחים ברגע האחרון ואני מאמין שניישב אותם. ליריבים הפוליטיים אני אומר: אל תפתחו ציפיות".