נתניהו מאמין שמשבר התקציב ייפתר: "תמיד יש ויכוחים ברגע האחרון"

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס העומד בראשה למשבר סביב התקציב: "כדי להמשיך לקיים את הממשלה הלאומית חייבים להעביר את תקציב המדינה" | על המתקפות נגד המגזר החרדי: "למיליארדים למנסור עבאס אתם לא קראתם לזה ביזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 13:17 א בסיון התשפג

נתניהו מאמין שמשבר התקציב ייפתר: "תמיד יש ויכוחים ברגע האחרון"
צילום: עמיאל ירחי

משבר התקציב: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנהל בימים האחרונים שיחות עם שותפיו בקואליציה, אגודת ישראל, עוצמה יהודית ונעם, במטרה להעביר את תקציב המדינה, אך טרם הושגו הסכמות. בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת שהתקיימה היום (א') במנהרות הכותל, התייחס ראש הממשלה נתניהו לאיומים של שותפיו הקואליציוניים ואמר כי התקציב חייב לעבור.

"תמיד יש ויכוחים ברגע האחרון ואני מאמין שניישב אותם"

"למען ביטחוננו ועתידנו אנחנו חייבים להמשיך לקיים את הממשלה", פתח נתניהו את דבריו, "כדי להמשיך לקיים את הממשלה הלאומית - חייבים להעביר את תקציב המדינה. תמיד יש ויכוחים ברגע האחרון ואני מאמין שניישב אותם. ליריבים הפוליטיים אני אומר: אל תפתחו ציפיות".

בן גביר, לא מרוצה מהתקציב

בן גביר, לא מרוצה מהתקציב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו התייחס לביקורת בעקבות סביב חלוקת הכספים למגזר החרדי במסגרת התקציב. "ילד חרדי ודתי לא צריך לקבל פחות מילד חילוני. ילד חרדי הוא לא חצי ילד. אף אחד לא צריך לראות את דברי הבלע בטלוויזיה וקריקטורות שהם העתק הדבק מהתעמולה האנטישמית. שום הסתה לא תמנע מאיתנו להעביר את התקציב. למיליארדים למנסור עבאס אתם לא קראתם לזה ביזה כי אתם מהצד הנכון, איזה צביעות, איזה שקר".

גולדקנופף, נתניהו לר מתקפל

גולדקנופף, נתניהו לר מתקפל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אקוניס על המשבר בקואליציה: "התקציב יעבור והאיומים מיותרים"

שר המדע החדשנות והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר בפתח ישיבת הממשלה כי למרות האיומים התקציב צפוי לעבור עד ערב חג שבועות. "ראיתי הרבה תקציבים. הוא יעבור והאיומים מיותרים וצריך לשמור על אחריות לאומית. התקציב מוגבל. הכנו הצעת תקציב מצוינת והיא צריכה לעבור עד ערב חג מתן תורה. אני מציע לשותפות הקואליציוניות לגלות אחריות לאומית. זה צו השעה יש כל כך הרבה משימות. צריך לטפל בכלכלה, צריך לטפל בהייטק, צריך לטפל בהשקעות, יש לנו ריבית מאוד גבוהה, יש אינפלציה שלא עוצרת. תקציב זה מסר לשווקים וגם למערכת הפוליטית וצריך לסיים אותה עד ערב החג". 

השר אקוניס בפתח ישיבת הממשלה: