האיומים על נתניהו ולו"ז ההצבעות - שבוע דרמטי בקואליציה

אגודת ישראל, עוצמה יהודית ונעם טרם הגיעו להסכמות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו לקראת ההצבעות על תקציב המדינה | התאריך האחרון להעברת התקציב: 29 במאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 10:20 א בסיון התשפג

האיומים על נתניהו ולו"ז ההצבעות - שבוע דרמטי בקואליציה
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

משבר התקציב: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנהל בימים האחרונים שיחות עם שותפיו בקואליציה במטרה להעביר את תקציב המדינה בקלות השבוע שבסיומה תוכל הממשלה לסמן וי גדול על אחד המוקשים הגדולים שיש לה, אך טרם הושגו הסכמות. בתוך כך, מחר בשעה 09:00 יחל דיון שיפתח בהצגת החוק על ידי יו"ר כספים, חבר הכנסת משה גפני ויו"ר הועדות השונות.

ביום שלישי בשעה 20:30 יסכמו שר אוצר, בצלאל סמוטריץ', ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר אופוזיציה, יאיר לפיד ‏הצבעות צפויות להתחיל באותו יום מהשעה 21:00 בערב. במידה והקואליציה לא תצליח להעביר את התקציב עד ל-29.5 שיחול ביום שני בשבוע הבא, הכנסת תתפזר אוטומטית והמערכת הפוליטית תצא לבחירות.

בן גביר: "חייבים שנהיה בעלי הבית גם על הנגב, גם על הגליל והבסיס זה התקציב"

הבוקר עלה יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר להר הבית והעביר מסר לראש הממשלה נתניהו, סביב תקצובו של משרד הנגב והגליל של חבר המפלגה, השר וסרלאוף.  "צריך לזכור את האחים שלנו בנגב ובגליל. בתקציב הקרוב חייבים להשקיע בנגב ובגליל. ירושלים זה הנשמה שלנו, הנגב והגליל זה הנפש שלנו, אנחנו חייבים להשקיע, חייבים לפעול שם, חייבים שנהיה בעלי הבית גם על הנגב, גם על הגליל והבסיס זה התקציב".

בן גביר בהר הבית (תקשורת עוצמה יהודית):

באגודת ישראל, מפלגתו של שר השיכון גולדקנופף, דורשים תקצוב רטרואקטיבי של מוסדות הפטור שלהם במעל 600 מיליון שקלים ואף מאיימים כי לא יצביעו בעד התקציב. גורם בליכוד אמר ל"וואלה" כי התקציב סגור וכי לא הוא ייפתח למרות דרישותיהם של המפלגות. במפלגה ביטלו את אמירתו של גולדקנופף לפיה הדברים סוכמו בהסכם הקואליציוני, ואומרים כי אגודת ישראל חתמה על נוסח חדש בו לא נכלל תקצוב רטרואקטיבי של מוסדות הפטור.