"הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים"

שר האוצר סמוטריץ', הודיע כי הצו לאיסור שהיית האזרחים בחומש בוטל בצו מקביל של האלוף וכי שטח היישוב יוכפף למועצה איזורית שומרון לצורך פיתוח הישיבה וחזרת התלמידים: "המשך לביטול חוק ההתנתקות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/23 23:06 כט באייר התשפג

"הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים"
סמוטריץ', צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בשורה להתיישבות: לאחר שסוכם כי תותר עליית תלמידים לישיבת לחומש, הערב (שבת) הודיע שר האוצר סמוטריץ' כי נחתם צו אלוף מקביל המבטל את איסור שהיית האזרחים במקום. בנוסף הודיע שר האוצר כי שטח היישוב יוכפף למועצה איזורית שומרון על מנת לפתח את התוכניו לישיבה במקום.

"תכנון מחודש של הישיבה"

"הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים" מסר סמוטריץ'. "בהמשך לביטול חוק ההתנתקות בכנסת חתם אלוף הפיקוד על צו מקביל לביטול איסור השהיה בחומש ועל צירוף הישוב לשטחה של מוא"ז שומרון לצורך תכנון מחודש של הישיבה. תודה לשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה להסדרת הישיבה" אמר השר.

חומש, החוק שיאפשר חזרה למקום, מתקדם

חומש, תותר כניסת תלמידיםליישוב צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

יוסי דגן: עכשיו עוברים לשלב הבא: להתחיל לתכנן את הקמת היישובים בצפון השומרון מחדש

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ברך על חתימת אלוף הפיקוד על הצו המאפשר לישראלים לשהות ב 4 ישובי צפון השומרון שנעקרו בגירוש. "זהו יום חג. יום חשוב בהיסטוריה של מדינת ישראל. יום בו נעשה צדק היסטורי לאחת העוולות הגדולות שנעשו במדינה הזו לארץ ישראל ולאזרחים ישראלים. אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שר הבטחון יואב גלנט ואת הממשלה הזו על המהלך האמיץ והחשוב הזה שעוד יירשם בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל, מהלך של מנהיגים שהעזו לשנות את המציאות ולתקן. פנינו לעתיד: להתיישבות, לבנייה ולהפרחת השממה שנכפתה עלינו". 

חומש, ארכיון

חומש, ארכיון צילום: Hillel Maeir/Flash90

עוד הוסיף דגן ואמר כי "נשבעתי במהלך הגירוש שכל עוד נשמה באפי, אני אפעל כדי לחזור.  מתוך הטראומה הזו אנחנו פעלנו ופועלים. יש לי חוב מוסרי להקים את היישובים האלו מחדש, אמרו בגירוש שהממלכה קיבלה החלטה, אז כעת הממלכה החליטה לתקן. עכשיו אנחנו עוברים לשלב הבא: להתחיל לתכנן את הקמת היישובים בצפון השומרון מחדש. חזרנו הביתה".

בארגון יש דין, המייצג את הפלשתינים הטוענים לבעלות על האדמות במקום, אמרו לאחר הבשורה כי "המאחז חומש נמצא על  אדמותיהם הפרטיות של תושבי הכפר הפלסטיני בורקה. כניסת ישראלים לאזור היא כלי נוסף לנישול התושבים מאדמותיהם. תהליך הכשרת המאחז הוא פרס ותמריץ לעבריינים והפרה של הדין הבינלאומי".