מתיחות בקואליציה? בליכוד תוקפים: "בן גביר קיבל מספיק כספים"

לקראת ההצבעות על התקציב השבוע, באגודת ישראל ועוצמה יהודית התייחסו ביקורת קשה והציבו דרישות חדשות על מנת להצביע בעד התקציב. למרות הלחצים, בליכוד מגיבים למפלגות ואומרים: "התקציב לא ייפתח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/23 22:08 כט באייר התשפג

מתיחות בקואליציה? בליכוד תוקפים: "בן גביר קיבל מספיק כספים"
בן גביר, לא מרוצה מהתקציב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המתיחות בקואליציה: ביום שני יתחילו בכנסת ההצבעות על התקציב, בסיומם, תוכל הממשלה לסמן וי גדול על אחד המוקשים הגדולים שיש לה. לאחר שאושר בוועדת הכספים, מקווים ראש הממשלה ושר האוצר, להעביר את התקציב בקלות. אבל לא כולם בקואליציה מרוצים ולקראת הישורת האחרונה, הפעילו באגודת ישראל ועוצמה יהודית שרירים וטענו כי לא קיבלו את מה שהובטח.

גולדקנופף, נתניהו לר מתקפל

גולדקנופף, נתניהו לא מתקפל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

באגודת ישראל, מפלגתו של שר השיכון גולדקנופף, דורשים תקצוב רטרואקטיבי של מוסדות הפטור שלהם במעל 600 מיליון שקלים ואף מאיימים כי לא יצביעו בעד התקציב. במפלגתו של בן גביר תקפו את שר האוצר סמוטריץ' בעיקר סביב תקצובו של משרד הנגב והגליל של חבר המפלגה, השר ווסרלאוף. גם אבי מעוז מאיים בהצבעה נגד התקציב אם מנהלת הזהות היהודית שדרש לא תגיע לידיו.

סמוטריץ

סמוטריץ' ונתניהו, מקווים להעביר תקציב בלי בעיות. צילום: Alex Kolomoisky/POOL

"בן גביר קיבל מספיק כספים בתקציבי המשרדים ובכספים הקואליציוניים"

בתוך כך, בליכוד מנסים לכבות את השריפות הללו ומשדרים עסקים כרגיל. גורם במפלגה אמר ל"וואלה" כי התקציב סגור וכי לא ייפתח למרות דרישותיהם של המפלגות. במפלגה ביטלו את אמירתו של גולדקנוף לפיה הדברים סוכמו בהסכם הקואליציוני, ואומרים כי אגודת ישראל חתמה על נוסח חדש בו לא נכלל תקצוב רטרואקטיבי של מוסדות הפטור. על מפלגתו של בן גביר אמרו בליכוד: "בן גביר קיבל מספיק כספים בתקציבי המשרדים ובכספים הקואליציוניים, ועובדה שבצדק הוא הגדיל משמעותית את תקציב המשטרה. אם מסתכלים על מה כל משרד קיבל ומה כל מפלגה קיבלה בתקציב, והכספים הקואליציוניים יחד, זה ברור שאף אחד לא קופח".