"אנשים הפכו להיות קיצוניים, אנחנו לא צריכים לעלות היום להר הבית"

ברקע אירועי יום ירושלים, יעלו חברי כנסת מהליכוד להר הבית. חבר הכנסת דוד ביטן תוקף את עלייתם להר ואומר: "בגלל כל מיני סיבות פוליטיות הם הופכים להיות יותר קיצוניים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/05/23 08:45 כז באייר התשפג

"אנשים הפכו להיות קיצוניים, אנחנו לא צריכים לעלות היום להר הבית"
דוד ביטן, נגד עליית חברי הכנסת להר הבית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירועי יום ירושלים: אלפי אנשים יגיעו במהלך היום (ה') לחגיגות יום ירושלים בבירה. גם נבחרי ציבור, יגיעו לחגיגות וייקחו חלק גם במצעד הדגלים המסורתי. לאחר שהודיעו מספר חברי כנסת בליכוד על כוונתם לעלות להר הבית, תוקף חבר הכנסת דוד ביטן את העלייתם הצפויה ואומר בראיון לגלי צה"ל: "אני רואה באופן לא ראוי את העובדה שכמה חברי כנסת מהליכוד עולים היום להר הבית".

יהודים עולים להר הבית, הבוקר:

https://youtu.be/pcS5ZkSRPTo

יהודים עולים להר הבית, בוקר יום ירושלים צילום: בידינו

"אנחנו לא צריכים היום לעלות להר הבית"

ביטן אמר בריאיון: "אני רואה באופן לא ראוי את העובדה שכמה חברי כנסת מהליכוד עולים היום להר הבית, זה לא מה שצריך לעשות וכמו שאמרתי אנשים הפכו להיות קיצוניים, חלק מהסיעה וזה לא צריך להיות ככה". ביטן הוסיף: "אנשים בגלל כל מיני סיבות פוליטיות הופכים להיות יותר קיצוניים, אנחנו לא צריכים היום לעלות להר הבית. אם אנשי בן גביר רוצים לעלות, זה לא התפקיד של הליכוד כרגע". חברי הכנסת מהליכוד שצפויים לעלות היום להר הם דן אילוז, עמית הלוי ואריאל קלנר.

השר וסרלאוף בהר הבית, הבוקר

השר וסרלאוף בהר הבית, הבוקר צילום: בידינו למען הר הבית

השר וסרלאוף על להר, בן גביר: "אני שמח שאלפים עושים זאת"

בתוך כך, הבוקר עלה השר יצחק וסרלאוף להר הבית. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עוקב מקרוב אחר עליית היהודים הבוקר להר הבית. בעקבות הצפי לאלפי עולים, הנחה השר על ההערכות מיוחדת, תגבור של מאות שוטרים בהר, כניסה מהירה וחלקה ללא המתנות.

השר בן גביר אמר: "שמח לראות את האלפים הרבים שעולים לחגוג בהר הבית ואת כל העולים לירושלים. הר הבית ששוחרר ביום ירושלים לפני 56 שנה הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים, זו זכותם של יהודים לעלות למקום הזה ולחגוג את שחרורו ואני שמח שאלפים עושים זאת".