בן גביר לקראת יום ירושלים: "לאפשר חופש תנועה של יהודים ברחבי העיר"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לאיומים של ארגוני הטרור לקראת יום ירושלים: "כל האיומים לטרור, כל האיומים בבריונות, כל האיומים בפרובוקציה - צריכים להיגדע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 12:26 כו באייר התשפג

בן גביר לקראת יום ירושלים: "לאפשר חופש תנועה של יהודים ברחבי העיר"
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משטרת ישראל סיימה אמש (ג') את היערכותה לאירועים הרבים שיתקיימו ביום ירושלים ובראשם ריקוד הדגלים שיצעד במסלול הקבוע בעוד שארגוני הטרור מאיימים לשבש את אירועי היום עם ירי טילים לעבר הבירה. בתוך כך, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס הבוקר לאיומים של ארגוני הטרור לקראת יום ירושלים ואמר כי המשטרה תעמוד בתקיפות מול כל האיומים.

"המדיניות שלנו היא מאוד ברורה ביום הזה", פתח בן גביר את דבריו, "יום חג, המדיניות היא לאפשר חופש תנועה מוחלט של יהודים ברחבי ירושלים, כל האיומים לטרור, כל האיומים בבריונות, כל האיומים בפרובוקציה כזו או אחרת צריכים להיגדע ויפה שעה אחת קודם".

"אין ספק שיהיו כאלה שינסו לשבש את השמחה"

עוד הוסיף ואמר כי "משטרת ירושלים מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם ומתפלל ומקווה שזה ימשיך להיות כך גם מחר ובכל השנה כולה. לפחות ממה שקראתי הבוקר, אין ספק שיהיו כאלה שינסו לשבש את השמחה ואין לי ספק אדוני הממ"ז שאתה תעמוד שם בצורה נחושה, תקיפה, יחד עם המפכ"ל והסמפכ"ל".

מצעד הדגלים, ארכיון

מצעד הדגלים, ארכיון צילום: Nati Shohat/Flash90

בסיום דבריו, השר לביטחון לאומי הבהיר כי המסלול של מצעד הדגלים לא ישונה. "יעבור בצורה חד משמעית, מצעד דגלים, מצעד של חג, עליה של יהודים להר הבית, בלי שמאן דהו יחשוב שאפשר לאיים עליהם או לפגוע בהם ובעיקר, מסר לעולם כולו, משטרת ישראל שומרת על ירושלים, הפקדנו שומרים בירושלים ובעזרת השם ירושלים תיצבע מחר בצבעי כחול לבן, צבעי חג, בשמחה גדולה והמשטרה תאפשר את כל התהלוכות, האירועים, והמחזה המרהיב ומרנין של מאות אלפים צועדים לכיוון הכותל, בואכה הר הבית ונשבעים אמונים לירושלים".