ניצחון ראשון לאופוזיציה: בגלל היעדרות עוצמה יהודית

בשל היעדרות עוצמה יהודית מההצבעות, הממשלה הבינה כי לא יהיה לה רוב ושינתה ברגע האחרון את עמדתה ביחס להצעת חוק של האופוזיציה, שעברה בקריאה טרומית | על פי ההצעה: המדינה תשתתף במימון אבחונים ללקויות למידה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 16:09 כו באייר התשפג

ניצחון ראשון לאופוזיציה: בגלל היעדרות עוצמה יהודית
ח"כ מאיר כהן: הצעת החוק שלו עברה למרות התנגדות הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר הודיע היום (ד') כי יחרים את הצבעות הכנסת כמחאה על התקציבים המעטים, לדבריו, שקיבל המשרד לפיתוח הנגב והגליל. כתוצאה מכך, בקואליציה הבינו כי לא יהיה להם רוב מתנגדים להצעת החוק של ח"כ מאיר כהן- "זכאות לאבחון לקויות למידה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת", וברגע האחרון החליטו לשנות את עמדתם. זוהי הפעם הראשונה בה עברה הצעת חוק של האופוזיציה, למרות התנגדות הממשלה.

אושר בטרומית - המדינה תשתתף במימון אבחונים לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

מימון אבחונית לילדים ממשפחות מעוטות יכולות

מימון אבחונית לילדים ממשפחות מעוטות יכולות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אושר בטרומית כי המדינה תשתתף במימון אבחונים ללקויות למידה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת. מדובר בהצעת חוק של חבר הכנסת מאיר כהן, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ מיכאל ביטון. 53 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת החינוך.

על פי ההצעה המדינה תתחייב להשתתף במימון אבחונים ללקויות למידה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת, בהתבסס על הליך איתור שיעשה באמצעות מוסד החינוך, בהתאם לצורכי הילדים ולפי הוראות שיקבע שר החינוך. הוראות לעניין זכאות לאבחון ייקבעו על ידי השר בהתייעצות עם שר הרווחה והשירותים החברתיים.

"אלפי ילדים  לא זוכים להזדמנות חינוכית שווה, רק עקב מצבם הכלכלי של הוריהם"

"בכל שכבת גיל במערכת החינוך ישנם כ-40,000 ילדים החיים בעוני. בין 10% ל-15% מילדים אלו זקוקים לאבחונים בשל קשיי למידה מהם הם סובלים", נכתב בהסבר להצעה. " עקב מצוקה כלכלית ובשל עלותם הגבוהה של האבחונים, המגיעה לאלפי שקלים, נאלצים הורים רבים לוותר על ביצוע אבחון לקויות למידה. התוצאה היא שאלפי ילדים בכל שכבת גיל לא זוכים להזדמנות חינוכית שווה, רק עקב מצבם הכלכלי הקשה של הוריהם".