סערה בקק"ל: "גורמי ליכוד שחברו לשמאל מסכנים הכל"

בניגוד להסכמים, הציונות הדתית לא קיבלה את התפקיד הבכיר שהובטח לה בקק"ל ולתפקיד מונה איש ליכוד שנבחר בתמיכת אנשי שמאל, "תהיה זרוע ביצועית של השמאל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/05/23 13:30 כו באייר התשפג

סערה בקק"ל: "גורמי ליכוד שחברו לשמאל מסכנים הכל"
קק"ל, צילום: רוני שוצר/פלאש90

מתחת לפני השטח, התרחשה השבוע בקק"ל דרמה של ממש. על פי ההסכמים הקואליציונים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' היה אמור למנות איש שלו לאחד מהתפקידים החשובים בקק"ל, יו"ר מפ"ק - מנהל פיתוח קרקעות, אבל ברגע האחרון המינוי סוכל. 

סמוטריץ

סמוטריץ' - המינוי שלו בוטל צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

במקום שלתפקיד ייכנס יהושוע שרמן, איש אמון של סמוטריץ', איש הליכוד חיים מנחם שמזוהה עם השר מיקי זוהר, סגר דיל עם גורמי שמאל במוסדות הלאומיים ונבחר לתפקיד בעזרת גורמי שמאל ונציגים רפורמים, למרות הסיכום בין הליכוד לסמוטריץ'. 

"זרוע ביצועית של השמאל"

גורם המעורה בפרטים תקף את התנהלות אנשי הליכוד במוסדות הלאומיים: יש שם מאבק איתנים בין שמאל לימין האם יהין קק"ל ומפ"ק ישקיעו בפרויקטים שמשמעותיים לימין או לא, ואותם גורמי ליכוד שחברו לשמאל מסכנים הכל. אם עמית הלוי או מיקי זוהר שמזוהים עם חיים מנחם היו מבינים את החשיבות של המינוי הזה הם היו עוצרים אותם".

לדברי הגורם: "המינוי מסכן גם את המנכ"ל של קק"ל שימונה בקרוב", לדבריו, "מפ"ק היא אחת הוועדות הכי חשובות בקק"ל, כל הפיתוח של היערות והקרקעות של קק"ל עובר דרכם, השאלה היא האם יפתחו קרקעות ליערות עלומים או שיפתחו קרקעות ביהודה ושומרון ונגב גליל, "האם קק"ל תמשיך את תפקידה ההיסטורי או שתהיה זרוע ביצועית של השמאל".